heejsec

Alla inlägg under augusti 2012

Av heejsec - 13 augusti 2012 12:25

Hej på er alla!


Söndag: Ellen och Estelle hade stallet, sedan någon gåg vid halv ett k Sigrid ner. Vi tog in och gjorde irdning Zelda. Sedan så skrittade Estelle ut en sväng i ekbacken. Sedan så red Sigrid lite på sandpan. (Estelle var trött) Sigrid red en övning med en massa halter så att Zelda skulle lyssna bra och börja slappna av lite och det gav det resultat hon vile ha;) Sedan så travade hon lite och sedan så skrittades Zelda av.

Jag (Sigrid) tyckte hon var rolig att rida, inte som alla andra och väldigt svår!

Sedan så gick vi hem till Estelle och åt unch och sedan till Elli och fikade och kollade på handbollen. Desvärre så förlorade ju Sverige... :(

Sedan så var vi nere i stallet och tog in och fodrade, köpte godis, lagade och åt mat, kollade på eclipse, spelade massa spel och sedan snackade i hundra år  


Måndag:

Vi vaknade vid kl 10 där..

Sedan så åt vi frukost och jag & Sigrid packade våra saker för att sedan gå hem till mig.

Nu sitter vi här och bloggar (Min privatlekton med Space ska jag skriva snart om../Est:)

Och mer har inte hänt ÄN idag;)


 

Hahah mobba inte:P

   

Fin bild, tyvär apa-suddig:/

Sorry för dålig bildkvalite men dedt var regnigt och dåligt ljus...

   

Av heejsec - 13 augusti 2012 08:46

Nu blir det morgon promenad med Pelsie:)

Av heejsec - 12 augusti 2012 09:53

Hej på er!


Denna anons är nu ute på hästnet:

Sveriges bästa b-ponny

 
Typ: B  -  Inriktning: Hoppning  -  Kön: Sto  -  Födelseår: 1997
Namn: Törnblommesländan
Med två SM-guld och två SM-silver med fyra olika ryttare behövs knappast någon närmare presentation. Sländan är helt enkelt Sveriges mest meriterade B-ponny. Dessutom är hon utomordentligt vacker, vänlig i all hantering och välriden på marken, fina omdömen (62-65%) i de få dressyrtävlingar vi startat. Säljes då Klara nu övergår till C-ponny. Sök på Törnblommesländan på youtube. Där finns även färska rundor då Klara kvalade till SM. Vi har även tre elit C-ponnier till salu, prisklass 80-250 000 kronor. Tel: 070-2401000
 
SM hoppning
 
Pris   175 000 kr

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=638142&inriktning=&typ=

Och jag har stått jättenära den ponnyn, sett den hoppa och klappat den!:O


 

Av heejsec - 11 augusti 2012 21:58

Hej på er!


Då jag var på SM så var ju Nellie Berntsson där och tävlade SM. Jag är ju inte hennes största fan men jag läser hennes blogg och så så varför inte ta chansen att se henne live;)

                 

Mongobild...

Finns en på Elli oxå men bloggplatsen laggar så det får bli senare...

 

Av heejsec - 11 augusti 2012 21:41

Hej på er!


Nu är jag hemma efter åtta dagar mitt ute i ingenstans, på scoutläger. Har haft det sjukt kul, mycket flabb och en hel hope fails från en viss ledare... Men aja KUL var det!  


Nu kommer det komma bilder från SM och massa massamera najsigt från mitt håll!

Ha det bra!

     

Nu blir det ett helt år tillsammans med alla underbara hästar!!! tänka sig att vi bara haft EN dag alla tre tillsammans hitills!:O

 

Av heejsec - 10 augusti 2012 16:13

Åhh, började precis regna, lagom i tid till våra lektioner:(
Dumma väder:(

Av heejsec - 10 augusti 2012 15:25

Ellen:)

Av heejsec - 10 augusti 2012 15:23

Nu sitter vi och tittar på Merete som rider Casper:)
Snart ska vi rida lektion, jag (Estelle) ska rida Space och jag (Ellen) ska rida Prisse:)

Ellen & Estelle:)

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards