heejsec

Alla inlägg under augusti 2012

Av heejsec - 25 augusti 2012 11:30

Hejhej!


Idag ska jag prov rida Kizzie!

Ska bli jätte najs:D

Mina förväntningar på henne är att hon kommer att vara ngt anorlunda att rida inget som min älskade Space<3

Jag tror att hon kommer att vara pigg under passet för jag läste på Tabbis blogg att jag skulle få rida på 4-fota,

En större ridbana med oftast hinder på..

Jag skulle också få rida lite markarbete med galoppbommar och bommar på en volt..Hon är tydligen stel efter sommaren:)

Jag är sjuuuukt nervös vilket jag alltid är men aja..skriver sen om hur det gick!


Heejdå

    

Av heejsec - 25 augusti 2012 11:15

Vi vill med glädje nu presentera Dixter och Kizia!

 

Ellinor ska hyra Dixter och det är tänkt att Sigrid ska bli medryttare på honom och Estelle ska bli medryttare på Tabbis häst Kizia!


Dixter är en conemara korsning på 146,5 centimeter och han är född år 1998. Han är färgen brun, dvs brun "kropp"och svart man och svans! Dixter har tränats på riktigt hög nivå inom dressyren men inom hoppningen är han lite knepigare eftersom han har lite problem med avståndsbedömningen...

Som ponny är han väldigt trygg,söt och snäll.


Kizia "kizzie" är född år 1998 och är imp. ifrån Polen. Hon är en kongelarab eller så är hon ett halvt fullblod och en halvarab. Hon är en D-ponny på 147cm, och är flugskimmel.

Hur mycket hon har tävlat innan vet jag inte, så jag vet inte om hon är mest inriktad på..Dressyr?..Hoppning? Men det får vi se;)

Som ponny är hon söt,snäll och trygg:)


Det var inte så mycket fakta om dom men vi har ju' bara varit med dom sen i ondags!

Jag och Sigrid kommer att lära oss väldigt mycket på dom här fina ponnisarna:D

Och tack så mycket till Elli och Tabbi(stallmupparna) för vi fick bli medryttare!


Ps. Tro INTE att Ellen är utmobbad för hon har verkligen ngt najs på g;)



   

Heejdå!! <3

Av heejsec - 24 augusti 2012 21:03

Hejsan hoppsan!
Nu är det äntligen helg! Skönt men tyvär ska helgen tillbringas i sala... Dvs inga hästar:(((

Men idag var det hästar på schemat! Vi alla tre kom till stallet lite efter tre. Jag började med att borsta knölis (kodnamn/smeknamn till Ellis lilla plutt, som btw presenteras här imorn!) sedan borstade jag Prisse och gjorde iordning honom.
I början av passet gick det bajs men sedan lite bättre och bättre. Har ju inte ridit honom sedan maj så jag var lite ovan... Men iaf blev.han riktigt fin de två sista minuterna:) Så en summering av ridhuset går att likna en möglig muffin med en god choklad på!

Av heejsec - 24 augusti 2012 08:15

Hej på er!


Idag har jag sovmorgon till tio! Det är najs men gör också så att jag slutar tjugo i tre... hemskt.se

Men idag vill jag kanske ha Sara för att få revanch från i måndags och annars vill jag ha spcae eller Melvin.

Jag hoppas vi rider dressyr med någon trevlig övning!

 

 

Av heejsec - 24 augusti 2012 07:59

Ja, nu sitter jag här i min ensamhet (tågstationen) och väntar på tåget som går kl 8.
Förra året gick det 10 i 8,
och jag trodde att det gick samma tid men det gjorde det inte:( min typ at otur:P

Idag blir det stallet efter skolan, ofc;) jag vill verkligen rida prisse elr melvin:) det gick ju så bra på prisse i onsdags;)

Juste, det kommer hända en riktigt rolig grej nu i veckan elr nästa vecka, men det ska jag berätta mer om en annan dag:)


Av heejsec - 23 augusti 2012 22:26

from nothing!
Jag har bara inte orkat blogga!

Förlåt så jätte mycket för det, men jag är så sjukt seg nu!:/

Idag har jag varit i stallet och red en sväng på robin med ridskolan, dom skulle rida ut det skulle jag också så det va najjs:)

Nu har också Tabbis och Ellis hästar kommit, dom är jätte fina men nu ska inte jag skriva mer om det för det gör nog estelle och sigrid:)
Igår red jag prisse och estelle red space, vi red bara vi två typ själva och det va najjs, jag verkligen ÄLSKAR Prisse! Han är på sjukt underbar<3

Nu måste jag gå och lägga mig, men jag skriver mer imorgon och det ska bli skärpning med inläggen, har kommit på några riktigt bra inlägg;)

Godnatt!<3

Av heejsec - 23 augusti 2012 20:56

Hejhej!!


Asså jag har kommit på mig själv idag flera gånger att bara stå och le..pinsamt men aja;)

Jag är så sjukt glad, det går kanppt och beskriva känslan..

Eller jo Sigrid och Ellen kanske fattar det här:

Jag svävar på små puffiga moln! haha en sak vi har snackat om...:D

Men jag kan tyvärr inte säga så mycket om vad jag har gjort idag..eller jo jag var i stallet och skolan !

Asså gud jag är så GLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D

haha men jag ska gå nu satt inte inlägget får överdrivet med smilysar:D


Heejdå


Juste innan jag säger hejdå vilket jag redan har gjort..

Men igår så fick jag och Ellen rida självständigt(sigrid var borta..)

Jag red Space och Ellen red Prisse, jag tycker och det såg bra ut för Elln och jag tycker att det gick helt okej för mig;)

Det är så mycket lättare att rida självständigt ibland när man bara känner vad man behöver öva på:)


Hejdå igen..!

 

Än bild på älskling!!! <3'

 

Av heejsec - 23 augusti 2012 07:25

Hej på er!


igår då vi slutat åkte jag och Elli till henne och åt mellis och sedan åkte vi med Estelle till stallet där så fixade vi lite och åkte till Karlshem med transporten på kopplad;)
Där så gick vi ut och hämtade hästen, det var typ en halvtimmes promenad i ösregn:/ där ute träffade jag mina två älsklingar! Dicksson var så sötoch gullig han bara stog där i regnet och kollade på mig. Jag kramade om hon och pysslade lite med honom och sa sedan hejdå igen. Sedan gick jag til Especial, som har det fulaste grimman i världen, och pussa på honom också.
Sedan gick vi tbx, fixk lite papper och lastade iväg och åkte.
 
Vi kom hem ngn gång efter sju och då så promenerade vi honom och fixade och grejade lite i stallet;)
Sedan då jag skulle gå till cykeln så ramlade jag rakt i en vattenpöl och allt blev blööt och lerigt+ att jag skrapade upp båda knäna. Tragiskt....
 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards