heejsec

Alla inlägg under oktober 2011

Av heejsec - 30 oktober 2011 10:00

Heej!!  


Tänkte visa min och especials outfit, tema grön:

 

Grön excellent shabrak

 

Grön excellent huva

Brunt Aachenträns. allt detta är köo från hööks

Jag har också lindor men dom får jag ine använad på especial, man får inte linda karlshemshästar:( Det är en sälerhetsrisk.  

Här är hela min outfit tillsammans:

/Sigrid  

Av heejsec - 29 oktober 2011 12:00

Heej!!


Japp, igår var det hoppning och jag kan säga er att det var riktigt kul!!!  

Vi hoppade en liten bana på fem hinder. Jag red Sinpan, Ellen red min lilla plutt (esp) och Estelle

red Space- the man.

Jag tycker det gck bra för alla oss tre:) Sinpan var lite feg och vågade först inte hoppa ett hinder på 50 cm, hihi, lite töntigt men hon e liten och höjden spelar egentligen ingen roll. Efter några vägrigar så kom vi runt banan...

Som tur var så fick vi hoppa en gång till och då kom vi runt banan på 50 cm utan några vägringar. Dock gick det väldigt fort men jag lät henne springa för då var det svårare för henne att vägra.

Framridningen var jag också nöjd med hon hade bra tempo, inåt ställd i svängarna och bra vägar. Så jag var nöjd med hela passet. Ska man hitta några negativa saker med passet var det isåfall att hon vägrade och att hon drog lite några meter på ett speciellt ställe under framridningen. Men jag är nöjd!  


Det här är Sinpan och min kompis Tabitha på Km i hoppning:D


//Sigrid  

Av heejsec - 29 oktober 2011 10:00

  heej!!  


Idag ska vi (ellen och estelle) till stallet för att lassa lite hö. Okej inte så lite hö...

Höet kommer med en lastbil och den häller ner allt hö på marken sen så lastar man upp det på bandet som för höet till höloftet. Där lägger vi höbalarna i respektive "höfack".

Sedan är det bara att sopa rent där uppe och sen är det klart:)



/Estelle och Ellen  

Av heejsec - 29 oktober 2011 07:58

Hejsvejs!!  


Här är resultatet från förra veckans fråga "Vad är finast att ha i hästaens man?"


Knoppar       50%

Kringlor       8,3%

Ponnyfläta   16,7%

Flätor          16,7%

Nät              8,3%


Totalt hade tolv personer röstat:)

Veckans nya omröstning kommer upp strax! Så kom ihåg att rösta!

Frågan är "Hur gammal är du?" för då blir det kul för oss att få veta hur gamla ni är:)


Vinnare: Knoppad man!!:D (bild från google)


/heejSEC    



Av heejsec - 27 oktober 2011 10:00

Hej!!  


Som ni ser så har vi fixat en ny presentationsbild:)

Det är oss med våra hästar och så står det vårat och hästens namn men det ser man inte.

Hoppas ni gillar den!!

Här är den  


/heejSEC        

Av heejsec - 27 oktober 2011 07:09

Heej!!  


Det är Estelle här!!! Igår kom jag och Sofie till stallet vid halv fem och då var Sigrid och en kompis tll henne redan där. Jag och Sofie kollade upp vem Sofie skulle rida och det blev Space!!!!

Candy hade bockat av Sofie förra gången så hon hade bakat cupcakes:D Dom var riktigt, riktigt goda!

Vi kollade på lektionen innan och sedan var det dags för Sofie att sitta up på Space - the man.  

Dom red  markarbete. När sofie ridit klart så skyndade vi oss till våran innebandy.

Det var min går dag  

 

Jag och Space

/Estelle  

Av heejsec - 26 oktober 2011 12:00

Heej!! 


Här kommer en:

   


Sigrid hissar:

Mina ridhandskar är en klar HISS!  


Sigrid dissar:

Vet att vi redan dissat det hör spöet, men det är så fult.. 


/Sigrid  

 

Av heejsec - 26 oktober 2011 07:45

Heeej!! 


I förrigår var det hoppnig för oss, kul!:)

Jag (sigrid fick hoppas Space och jag (ellen) fick hoppa Quincy. 

Förts så bortdade vi Space och Candy med Aminda och Sofia sedan så satt vi och snackade lite. När Alex kom så hjälpte jag (Sigrid)  henne att borsta Especial medans Ellen bortsade Quincy.

Sedan var det dags för sadling,tränsning och sedan gå ut och sitta upp.

Först så red vi fram sen så skulle vi självklart hoppa!! Vi skulle hoppa en kombinatin med två galoppsprång emallan.

Det var riktigt roligt och jag (Sigrid) blev faktiskt nöjd med Spaces instats, det blev ännu roligare på lite högre hinder:) Quincy började typ studsa lite så jag (Ellen) ville inte riktigt hoppa men efter lite övertalande så fick de mig och Quncy över hindret utan några problem...

Space och...

Bilderna är tagna av Emma (Quincy) och Estelle (space)

/Sigrid och Ellen    

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards