heejsec

Alla inlägg under juni 2012

Av heejsec - 30 juni 2012 19:02





Hej på er!


Här är en liten kul sak jag och Estelle gjorde då jag red Dick en gång:)


Sigrid för två år sedan barbacka:

 

klämmer sig fast och håller i manen 

rider som en jvla köttbulle xD


Sigrid nu barbacka:


   

haha typ sant:')


/Sigrid  


Av heejsec - 28 juni 2012 16:00

Karlshem 2010
jag
Estelle
Ellen, visst var vi små?
 
Ibland går det sämre:
Ibland  bättre:
 
 
Här ser man hur vi verkligen har utvecklats de här två åren, två ynka år!
 
/HeejSEC

Av heejsec - 28 juni 2012 07:38

Tjenare! Nu är ju jag och Ellen på björkängs!:) Detta har vi gjort hitills: i lördags så provred vi jag red junior och Ellen mozart. Ellen gillade mozart och jag tyckte väll junior var okej. Men jag fick byta till Rolf. Så nu har vi dem hästarna!:) Vi har ridit dressyr, hoppat och ridit ut. Roffe var helt galen på uteritten, han bockade som bara den! Meb jag satt kvar;) Ha det bra! /Sigrid

Av heejsec - 26 juni 2012 06:00

Hejhej!


Just nu sitter jag på flyplatsen och ska åka till frankrike!:)  

Jag ska vara där i en vecka och åker sedan ner till Spanien och är där ett tag.

Ska att bli bruuuuun och bada as mycke, ska bli skönt att äntligen få komma till värmen!! :)

 

Heejdå Sverige!


Heejdå


//Estelle  


Av heejsec - 25 juni 2012 20:30

   

   

Bilderna som ger oss minnerna!


/HeejSEC 

Av heejsec - 25 juni 2012 15:38

Hejhej!


Det ända jag har gjort idag är att packa...kul..

Jag åker ju' imorn till France satt blir ingen mer uppdatering från mig på typ 3 veckor om inte hotellen har internet...

Fast då blir det muppinlägg-mobilen-


Men idag har jag bara varit en liiiiiiiiiiiiiiten kortis i stallet för att hämta mina ridbyxor.

Jag ska rida lite i frankrike men då blir det nog bra skritt och lite trav men det är alltid något :)


     

Kommer sakna dig sjukt mycke!

Älskar dig Space<3


Heejdå


//Estelle  

Av heejsec - 24 juni 2012 18:20

Hejhej!


Här kommer den sista utvärderingen av mig Estelle :)


Som redan Ellen och Sigrid har skrivit så tycker jag att jag har utvecklats ganska mycke under de sista två terminerna.


Efter sommaren 2011 som åkte jag fortfarande med hästen när jag red.

Vi hade börjat ställa lite smått, men vi hade gått igenom de så lite satt det var ingen reflex att ställa direkt i hörnen..typ.


Elin frågade oss tre om vi ville börja i hoppgruppen på måndagar.

Jag blev så sjukt glad när hon frågade men glädjen förstördes snabbt när det visade sig att jag hade innebandy träningar då. Så det blev bara Sigrid och Ellen som började där..

Efter de som blev jag ganska deppface för dom fick rida så mycke, men lite efter julen så fick jag börja rida på tisdagar:)


Även det här med medryttare kom då, jag visste att Ellen och Sigrid skulle bli medryttare före mig eftersom jag är så blyg och inåtriktad...inte bra...

Men det hände då, Ellen blev mdryttare på Rozzo och lite senare blev Sigrid på Dick Tracy.

Jag vart som sagt lite avis ett tag men det försvann när jag fick hjälpa dom med burkar och sånt.

Jag blev bara så glad när jag fick hjälpa dom för det är så sjukt kul :)

Medans Ellen och Sigrid var medryttare så lärde jag mig väldigt mycke.


Till ridningen:

Jag red nu två ggr i veckan och Sigrid och Ellen red 3 ggr i veckan.

Det tog ganksa lång tid för mig att fatta att man inte ska bara åka med, utan ävan arbeta hästen.'

Och det här med att få hästen i form började gå riktigt bra för Ellen och Sigrid.

Jag har aldrig riktigt känt den känslan( asså att få hästen i form) utom när jag fick rida lille Dick en gång.

Det var då Sigrid cocha, lille Dick var jätte duktig då :)


Men jag vet att jag är på rätt spår med att få hästen att arbeta rätt, eller hoppas det iallafall..

En sak jag ska öva mycke på till nästa år är..När jag rider så når jag inte så bra med mina skänklar för mina ben är jobbigt korta och då har jag atomatiskt lärt mig att dra bak mitt ben för att hålla emot..inte bra.

Menmen nästa år vet jag iallafall att jag inte kommer att sitta och åka med utan även försöka arbeta häst någolunda:)

Jag hoppas också jag börjar tycka det är kul med hoppning..har haft en stoooor svacka där..                        

Haha min katt fick komma med... han käkar grenar...normal.


Det här året har varit så sjukt kul och jag hoppas jag lär mig lika mycke nästa år:) Och hittar på nya mål i ridningen:)


Heejdå


¨//Estelle   







Av heejsec - 24 juni 2012 08:00

Tjena tjena!


Idag drar vi till björkängs!!! Kommer bli supernajs! 

Vi kommer uppdatera lite påplats men annrs blir det ganska dålig update!:/

 


/Sigrid och Ellen       

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Skapa flashcards