heejsec

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av heejsec - 16 augusti 2012 21:23

Vilken häst skulle du vilja hyra och varför? Bra och dåligt!


Dick. Det skulle vara mitt första svar! Såklart skulle jag vilja ha min älskade Especial så hade jag för ett halvår sedan sagt att han var för svår, men nu är min anledning att han bara hyrs ut till min ridskola. Synd, men så är det.

Dick är min drömponny, så söt och ställer alltid upp. Perfekt som första ponny, läromästare upp till 110%


Sen kommer ju den där delen att jag provat ungerfär 0 andra hästar. I nuläget är jag ganska säker på att det finns ingen som han! men man vet ju aldrig... Sedan hur skulle det se ut och jag helt plötsligt kommer tbx med Dick som min, jag som bara var medryttare i ett halvår, skulle inte det kännas som förhastat? Vad skulle Tilda tycka?

Och ja juste hur kan jag påstå mig vara så fäst vid han då jag bara var medryttare på han i ett halvår? Jag säger inte att jag har fäst mig vid honom mer än vad Linn Ollsson äst sig vid Winietoo som hon haft sååå länge som sin egen. Jag säger bara att han var som min egen några dagar i veckan, min första privatahäst som jag red regelbundet.


Skrivit det hundra miljarder gånger, men jag tar det igen, hans plats är oersättlig, visst jag kommer komma över han men han var alltid först! Visst så kommer jag att älska min nya medryttarhst, kanske till och med mer! Men Dick var först och det kommer ta tid att smälta honom...

Just därför hade jag just nu valt honom att hyra!

   

Fler bilder blir än annan gång...kan int skriva mer nu, minnerna dödar mig... och får mig att le... kan inte betsämma... mest le... men jag gråter av saknad.

 

Av heejsec - 16 augusti 2012 21:19

Hej på er!


Som estelle skrev så har jag varit med kusinerna idag, vi var på birka. Ganska kul egentligen men jag saknar stallet och nu börjar jag bli desperat efter att få rida!!! Zelda var som en aptitretare så nu vill jag ha mer!

Ridning är min drog...


Men nu ska jag försöka hitta på ngt roligt att blogga om så snart kommer det ngt från mig, typ en hiss och diss eller nått!

Ha det bra och sry för ett "vemfanbryrsig" inlägg!

 

Av heejsec - 16 augusti 2012 19:45

Hejhej!


Igår hade jag namnsdag, även så hade den kunliga Estelle namnsdag..yey kommer ha flagga på min dag..haha nä men skojja..

Men grejen är att jag fick en Marabou chocklad av min mamma då, och asså dom är ju' rent av livsfarliga!!

Jag vill ju bara käka mer..och mer, kommer bli världens fetaste om jag fortsätter så..Uäää


Men idag var jag lite istallet på förmiddan med Ellen.

Sigrid var och kanske fortfarande är med sina kusiner satt hon kunde inte komma.

Men iaf Jag och Ellen var lite med Jenny, och Jenny talade om för oss typ hur det hade gått för Candy (Ellen berättar nog..) Och sen typ gick vi upp på loftet med henne...Ahh och sen drog jag typ ;)

Under hela eftermiddan rensade jag vår vind kul liv.se men det slutade med att jag hitta alla mina gamla leksaker/böcker såå söta!! Asså jag var typ beroende av Hattstugan när jag var liten och nu såg jag några mysiga bitmärken på den..


Heejdå!

 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards