heejsec

Alla inlägg under maj 2012

Av heejsec - 31 maj 2012 20:39

Hejsan!


Idag då jag var i stallet så ryckte jag Especials man!DEn avr sååå lång!

Jag är inte klar men bilder tro jag kommer:)

Före:

Här ser man lite manens längd...


/Sigrid  

Av heejsec - 31 maj 2012 10:08

Nu sitter jag här i skolan då vi egentligen har rast men jag kände inte för att gå ut så jag stanna kvar inne med elin och tittar lite på olika bloggar;)

Idag blir det stallet, som vanligt;), jag har ingen häst men sandra rider:)


Igår red jag först Robin, han skulle skrittas:) Sen red jag Candy och då skrittade och travade jag lite:) hoppas att han är bra snart:)!


Nu måste jag sticka!

 


/Ellen 

Av heejsec - 30 maj 2012 07:23

Hej på er!


Igår gick jag och brorsan till stallet vid halv fyra.

Där så gjorde jag Dicks grejer medans Estelle gjorde Zeldas saker. Sedan ledde jag Edvin och sedan slappade jag lite medans jag vänta på Ellen och Estelle sedan så red jag (Dick), Emma (Colina), Estelle (Zelda) och Ellen (Rozzo) ner till fyrfota och red där.
Ibörjan gick det väldigt dåligt och han ville inte gå i form, inte följa spåret, inte öka/ minska INGENTING! Men sedan efter kanske 40 min så släppte det! Såå skönt att slippa känna att allt gick skit! PÅ slutet var han iaf superfin och jag trava av han i låg form.
jag tror det gick bra för Estelle och Ellen också! Men de får de skriva om själva! 
   
hade ingen på Estelle och Zeldus:(
/Sigrid    
Av heejsec - 28 maj 2012 21:32

Hejhej!


Idag var jag i stallet med Sigrid och Ellen.

Sigrid hade Brille idag satt vi(asså jag och Ellen)hjälpte henne lite med att göra sakerna:)

Ellen skulle skritta Candy lite(han har varit halv:/) så jag följde med Sigrid när hon skulle skritta ut på Brille.

Även Lisa följde med för att skritta Colina:)

Efter de' så fotade jag Ellens och Sigrids hopplektion..


På lördag är det km i hoppning, är FETT NERVÖS!!!

Jag är alltid jätte nervös inför tävlingar till och med om man ska tävla stafett i klassen...

Det är för jag hatar att tävla, men om jag inte tävlar blir jag bara arg och besviken på mig själv att jag inte ens försökte..

Men, men sån är jag... jag brukar till och med drömma mardrömmar, jag vet

att jag är galet töntig..


Här är hästarna jag har önskat:

1. Space

2. Viggo

3. Sinpan


Jag tror jag får Space men jag har inte hoppat honom på jäääääääääääääääääääääääääääääätte läääääääääääääänge://

AHH jag dör! Är så sjukt nervös!://

Lillhästen<33


Heejdå


//Estelle   


Av heejsec - 28 maj 2012 20:57

Idag var det hoppning och vi hoppade bana:) jag hade Sara och Sigrid hade Especial.

Olch snälla Estelle var med och fotade;)

Nu tänkte jag berätta lite om vad vi hoppade!


Först så red vi fram som vanligt i skritt, trav och galopp. Sen hoppade vi ett hinder i först trav och sen galopp.

Efter det så hoppade vi bana:)

Såhär hoppade vi:)



Här kommer lite bilder på mig och Sigrid

                               



Idag gick det väldigt bra och jag är jätte nöjd!:D

//Ellen   

Av heejsec - 28 maj 2012 07:59

Hej!


Nu har det tyvär gått och blivit måndag igen:( jag som gillarhelger så mycket! Fast det är najs med hoppning på måndagar!

Idag vill jag hoppa Especial och så vill jag hoppa bana:)  Träna tills på lördag för dåär det KM!

Idag kanske Estelle fottar lite på hoppningen;)

/Sigrid  

Av heejsec - 27 maj 2012 21:18

Jag när jag red Dick! :) han är så fin och sööt<3(Sigrids medryttarponny:)

 

Ellen och Rozzo<3 Älska Ellens Smile:)

 

Fina Sigrid som rider Espe:) <3

 

Spaces öga..<3

 

Ellen som rider Sara<3 Fina!:)(tyvärr suger jag på att fota..bilden blev lite halvbra..)

 

Sigrid Och the Espsson<3

 

Jag och älskade lillhästen! :)

Älskar dig Space<3


Heejdå


//Estelle  

 
Av heejsec - 26 maj 2012 12:52

Hejhej!


Som rubriken lyder så går det väldigt segt för mig nu..

Jag håller på med världens tråkigaste läxa: skriva om fiskar..<--orka! :()


Men i fredags red jaf Sinpan ute i hagen det gick helt och okej faktist:)

Men det var så synd om henne för tyyp i slutet snubblade hon och pajade sin svanskappa. 


Men i dag så har jag varit en liten stund i stallet och städat klubbis med Emma, Ellen och Sofia(Sigrid är på hajk tror jag)..

De var sjukt mycke gamla och äckliga kläder vi slängade://

Men mer har inte hänt mig förutom att jag lääääääääääääääängtar till Tisdag, för att rida:):)

Min katt Sangha..inte den normalaste men söt det är han :)


Heejdå


//Estelle  


Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards