heejsec

Alla inlägg under september 2012

Av heejsec - 30 september 2012 22:26

                                                                           


   

           


coolaste r-varvet    

               



Av heejsec - 30 september 2012 21:18

Nu tänkte vi skriva vad man gör då man har stallet:

1. Sätter på täcken och tar ut alla hästar

 

2. Mockar, vatten och hö åt alla 13

 

(även ställa ut sånna här vattenhinkar)

     

3. Tömma karet

 

 

4. Hämta och fylla på strö

5. Fylla vatten i hagarna

 

6. Sopa HELA stallet

 

7. Ta in hästar

8. Ibland extra saker:P

 


Av heejsec - 30 september 2012 21:11

Hej på er!


Km i dressyr har alltid för mig varit den svåraste tävlingen, alltså klubbtävlingar. För där måste man visa att man verkligen RIDER och inte bara har tur! Så själv är jag otroligt nöjd över min blåa rosset och stolt över bästa Especial<3
 
Men aja jag orkar inte dra allt in i minsta detalj, men här har vi ungeföär min runda:
Allt tävlingsfix gick bra, knopparna blev okej och min otfit vra precis lika snygg som jag planerat, ahhahaha. Men på framridningen där nere var han lugn. Han brukar vara vild och jag var berädd på det värsta, men han var lugn tror det var för jag var lugn faktiskt! Inte nervös alls faktiskt;) elr jo liiite
Men framridningen giock bra han blev mjuk oich fin. Ritten gick också bra men formen blev ostadig pga min hand som vägrara överge arbetet till fingrarna...
När jag ridit klart gcik jag upp i ledning och behöll den platsen tills Ellen red sist och gick om mig, men det var hon lugnt värd! Så som hon kämpat med Prisse och så fin han var igår!:*
 
 
Av heejsec - 30 september 2012 20:42

                             


Måste bara säga grattis till Ellen och finfina Prisse!

 

Av heejsec - 30 september 2012 19:48

Hej vet att jag har varit off heela veckan och den här gången skylller jag på skolan ;)

Många prov/förhör, läxor , cp springtest som blev typ förseenat, för det finns typ inga bussar från min skola till Ensta..man måste typ byta i täby c då, jobbigt. Men alla i min klass fattade inte de så dom tog hundra år på sig att komma till Ensta.

Jag har själv kännt mig typ 'deppig' hela veckan ingen aning vrf..eller jo jag vet men det är privat.


Under veckan har jag fått rida Space under lektionerna.

Det gick väl varken bra eller dåligt på hoppningen och på dressyren (fredag) gick det liite bättre.

Kizzie har jag ju också haft. Jag, Ellen o Sigrid hade en liten mini clinic för min kompis Moa;)

Vi visade henne typ böjnings övningar, LC:1 programmet m.m


Km i Dressyr.

Som ni kanske har märkt så var jag inte med på tävlingen..

Varför!?- Jo, för jag HATAR att tävla.

Varför?!- Jo, för jag stressar upp mig, drömmer mardrömmar, typ gråter hemma, blir lätt irreterad/arg.

Varför?!(igen..haha)-För jag är..hm..Mesig? aah kanske..Rädd för att förlora?...ahh absolut!


Jag har varit med i 6 tävlingar på viggan.. och blivit placerad två av dom.

Km i hoppning 2011: 1:a                             Viggo*

Påskäggsjakten 2012 : 3:a                         Space*


Påskäggsjakten 2011 (ingen placering): Kom sist!                          Space*

Km i dressyr 2011 (ingen placering): Delad sista plats!                   Viggo*


Tro det eller ej men dom andra två tävlingarna gick det värre!

Ekbackshoppningen 2011:utesluten!                      Macke*

Km i hoppning: Utesluten!                                       Space*


Kaos!!!

Jag suger!!!

Där har ni varför jag inte är med!!!


Men mitt mål är att bli placerad i den läskigaste tävlingen - Km i Dressyr - på Space.

Men det kommer att ta ett låååååååååååångt tag, just nu är det pinsamt att rida för jag är sämst ;)


Men att placerad i Dressyr Km har ¨både Ellen och Sigrid lyckats med ´1:a o 2:a plats kunde inte bli bättre! stort Grattis till er!  <3


Heejdå  




Av heejsec - 30 september 2012 11:37

snart kommer jag lägga upp en massa bilder från km, måste bara redigera dom lite snabbt;)

 

     

Av heejsec - 30 september 2012 07:33

 

Hjälm- Euro Lite

Kavaj- hööks^^

Byxor- crw

stövlar- horsehead

vitt schabrak- ?

träns- hööks

 

Av heejsec - 30 september 2012 07:25

   

 

 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards