heejsec

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av heejsec - 25 augusti 2012 17:38

Hejhej!


Nu ska jag berätta om min provridning, nu är jag iallafall Tabbis medryttare och det är säkert nu för jag gillar verkligen den dära hästen, riktig utmaning!


Det började med att jag skrittade fram lite på spåret..Tabbi sa att hon kunde vara väldigt stel och inte ville gå på spåret..

Och det märkte jag under det första varvet, hon gjorde allt för att undvika min innerskänkel för att trycka ut henne i spåret..Och jag fick snabbt kramp i benet. Men jag fortsatte med att  kämpa, med att få ut henne kämpade hon tillbaks..Envis liten tjej;)

Jag blev snabbt frustrerad och irreterad på henne..för jag är ju' van med att hästar SKA kunna gå på spåret och jag ska kämpa med ställning, sists mm..men nej inte på den där krabaten..

Jag kortade tyglarna och började göra mer volter men volterna såg väl mest ut som päron,kvadrater eller kanske äpplen..Det gick som sagt apadåligt..

I traven var hon lat och pigg jag vet faktist inte..hon var så speciell<3 Men hon fortsatte sin kamp mot mig att streta imot och jag kämpade tillbaka..

Jag skulle mest i traven försöka få till en RUND volt vilket gick halvbra..När jag bytte varv kändes hon genast bättre och Tabbi sa att hon var inte lika stel i det varvet..Jag fick fortfarande hålla om ordentligt men inte lika krampaktigt..

Jag blev också på bättre humör när jag kunde göra annat en att bara tänka på spåret. Men sen var det dags för galopp.

Jag tog inte så mycket galopp för hon är inte särskillt igångsatt än, men det gick inte häller bäst.

Hon orkade knappt hålla igång och när hon väl höll igång jag då rusade hon iväg och började galoppera på sneden..haha vilken ponny! :)

Efter galoppen var det sååå najs hon var mycket mjukare och jag behövde KNAPPT tänka på spåret utan jag kunde till och med ställa!! wow..haha jag låter verkligen som en tönt..

Men grejjen var den att jag blev så lättad över att hon faktist visa att hon kunde bli fin, och det gjorde mig så glad..

Men ni kanske tycker att jag är en idiot som väljer att bli medr. på Kizia men jag tycker faktist att hon är lugn och snäll i hanteringen och något jag behöver lära mig mer på! <3 :D


     

Kizzie<3


Heejdå

 


Av heejsec - 25 augusti 2012 12:32

Robin & Ellen

 

Kizzie & Jag (mobba inte mitt smile..)

   

Sigrid & Dixter


Tre Hästar &Tre Stalltjejer


     


Av heejsec - 25 augusti 2012 11:30

Hejhej!


Idag ska jag prov rida Kizzie!

Ska bli jätte najs:D

Mina förväntningar på henne är att hon kommer att vara ngt anorlunda att rida inget som min älskade Space<3

Jag tror att hon kommer att vara pigg under passet för jag läste på Tabbis blogg att jag skulle få rida på 4-fota,

En större ridbana med oftast hinder på..

Jag skulle också få rida lite markarbete med galoppbommar och bommar på en volt..Hon är tydligen stel efter sommaren:)

Jag är sjuuuukt nervös vilket jag alltid är men aja..skriver sen om hur det gick!


Heejdå

    

Av heejsec - 25 augusti 2012 11:15

Vi vill med glädje nu presentera Dixter och Kizia!

 

Ellinor ska hyra Dixter och det är tänkt att Sigrid ska bli medryttare på honom och Estelle ska bli medryttare på Tabbis häst Kizia!


Dixter är en conemara korsning på 146,5 centimeter och han är född år 1998. Han är färgen brun, dvs brun "kropp"och svart man och svans! Dixter har tränats på riktigt hög nivå inom dressyren men inom hoppningen är han lite knepigare eftersom han har lite problem med avståndsbedömningen...

Som ponny är han väldigt trygg,söt och snäll.


Kizia "kizzie" är född år 1998 och är imp. ifrån Polen. Hon är en kongelarab eller så är hon ett halvt fullblod och en halvarab. Hon är en D-ponny på 147cm, och är flugskimmel.

Hur mycket hon har tävlat innan vet jag inte, så jag vet inte om hon är mest inriktad på..Dressyr?..Hoppning? Men det får vi se;)

Som ponny är hon söt,snäll och trygg:)


Det var inte så mycket fakta om dom men vi har ju' bara varit med dom sen i ondags!

Jag och Sigrid kommer att lära oss väldigt mycket på dom här fina ponnisarna:D

Och tack så mycket till Elli och Tabbi(stallmupparna) för vi fick bli medryttare!


Ps. Tro INTE att Ellen är utmobbad för hon har verkligen ngt najs på g;)



   

Heejdå!! <3

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards