heejsec

Alla inlägg under september 2011

Av heejsec - 2 september 2011 21:19

heej, Ellen här!

Idag har jag ridigt och jag fick candy:) det var roligt, men gick väll sisådär /: Han var mest springig och lyssnade inte på mig, när vi la upp stibyglarna (tror det heter så) skumpa jag runt och hade noll kontroll! 

Jag kände mig som världens minsta! Så jag lägger upp lite bilder när det går bättre hejdå:)


//Ellen     

Av heejsec - 2 september 2011 11:45

Hej!!!


Nu är det fredag och Ridning!!!!:-)

Ridningen är en av dom aldra roligaste saker på hela veckan!!

Estelle vill som vanligt rida Space!!

Ellen vill gärna rida Candy eller Prisse!!

Och Sigrid Vill såklart ha Especia!!

Candy!!

Space!!

Och Especial!!


/HeejSEC!!

Av heejsec - 2 september 2011 05:30


Sigrid Hissar:

Ett sådant schabrak har jag till especial  

Sigrid Dissar:

Konstioga och fula sadlar:-I


Det är vad jag tycker vad tycker ni?? Komentera!:-P


/Sigrid  

Av heejsec - 1 september 2011 21:45

Hejhej!!


Ville bara berätta lite om min sköthäst Especial 

Denna text skrev jag tidigare idag på min andra blogg så om ni läser båda så förstår ni:-)


Especial är en D ponny som hyrs från Karlshem. Han har färgen stickelhårig/gulbrun.

Han kan verka lite ilsken ibland, men han är jätte snäll och gosig!!

Han gillar att hoppa men då kan det gå väldigt fort ibland

jag har skött honom i två år och älskar honom massor!!

En sak som är rolig är att jag i början var rädd för honom, jag kunde inte fånga honom i boxen, inte tränsa och defenitivt inte sadla. Men man utväcklas och nu är han jätte snäll i all hantering!

Under Det senaste året har jag tränatlite konster och han är faktiskt ganska duktig!

Under våren har han varit halt pga en hovböld. Men när han började sättas igång så red jag honom varje dag!! Det var roligt! 


I Fredags och måndags red jag honom igen efter ett lååångt sommar uppehåll.

I fredags var han väldigt pigg och ville inte riktigt lyda mig:-(

Men i måndags då det var hopplektion var han däremot lite bättre, men när vi skulle galoppera över bommar blev han sådär tokpigg och gjorde små skutt över bommarna. Sedan fick jag snodd och då gick det finfint

Hösten 09

dagen då jag blivit skötare på honom, åxå hösten 09

I sin hage

Då vi betade karlshemshästarna:-)

På Karlshem


/Sigrid  

Av heejsec - 1 september 2011 20:03

Hej Hej!!

Hitils har det bara varit Ellen och Estelle som bloggat men nu är jag, Sigrid, också med i bloggen  

Det är jag som sköter Esecial den minsta av dem tre hästar/ponnysarna!!

jag har varit med och skapat bloggen sedan har jag fått vänta med att börja göra inlägg tills nu när min föreldrar hade snackat klart (vilket tog ett tag)!

Men nu är vi alltså tre bloggare= fler inlägg  

/Sigrid  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards