heejsec

Alla inlägg under september 2011

Av heejsec - 19 september 2011 16:04

Heej Heej, nu ska vi snart åka till stallet och rida :DD

Idag ska vi ju byta hästar så det ska bli kul! Själv hoppas vi att vi kan "byta" hästar med varann, jag (ellen) vill ha Especial och jag (sigrid) vill ha Candy:D


Especial är ju lite hetare än Candy, dom är ganska jätte anderlunda:)

vilket är bra för det är kul att testa lite olika!:)

Space vill vi också ha! enligt mig (ellen) var han super rolig i fredags och det skulle inte skada att få honom igen!:)


Nu ska vi sticka ner till stallet så vi skriver mer sen!:))

Ha det bra!!


//Ellen & Sigrid    

Av heejsec - 18 september 2011 21:20

Heej, ellen här!:) tänkte skrivs lite om i fredags:)


Vi skulle hoppa och jag fick Space:) Jag var lite skeptisk till en början då jag fick höra att jag skulle hoppa honom men det gick över förväntan bra:) vi började med att hoppa på en volt och det låg två bommar framför och bakom.

Första gången gick det OK, han sköt in bogen lite. Andra gången sådär, han tryckte in bogen så volten blev för liten så vi kom för långt in på hindret. Tredje gången gick det bättre:) Och fjärde gången gick det jätte BRA!:))

han var helt underbar och jätte duktig!:) 


Sen hoppade vi typ som en liten kombination (elr vad man ska säga:s)

det var tre bommar som låg på marken och efter det vare ett hinder, roligt:)

Det gick bra varje gång fö utom sista då jag inte hängde med riktigt i ett galopp språng innan hindret:/ så ena tygeln gled ur handen:S haha:D

jag försökte "fånga den" men lyckades inte så jag hoppade med en tygel som var kort, HAHA:D men det sluta bra Space är ju så snäll:DD


Snart kommer det även en bloppis, så håll utkik:D 


//Ellen     

Av heejsec - 17 september 2011 10:00

hej alla!! 


Idag ska jag och estelle som sagt jobba i stallet:)

Igår var det ju hoppning så det blev hoppning två gånger den här veckan!!:)

Och det var samma sak som i måndags. Fast jag hade en helt annan häst, Candy!!

han var så lugn och inte alls springig man fick till och med driva!! Helt annorlunda i gämfört med especial och faktisk väldigt roligt!! 

Här är han

/Sigrid    

Av heejsec - 17 september 2011 08:02

Heej!!!  


Igår var det hoppning!! jag fick hoppa Especial, det var synd att jag inte fick Space men Especial var ok:) Temat var att kuna bedöma avstånd och hålkla rytmen:)

Vi började med att hoppa ett hinder på en volt och det gick faktikst helt okej han är ju stark och så och han vill ju alltid springa men det gick ok:)

Sedan hoppade vi ett hinder på ena långsidan med galopp bommar framför:)

Det gick okså ganska bra på och det slutade med att vi hoppade 80 cm:)

Ellen åkte hem för hon skulle på fest hos en kompis, jag och Sigrid stannade ett litet tag till:)


Idag ska jag och Sigrid jobba i stallet och så är det usek-möte:)


/Estelle  

Av heejsec - 15 september 2011 19:56

Heej!! 


Fick komentaren idag i stallet "oj vad ni är sjuka"(inte illa ment, bra komentar) men nu är alla friska!!:D 

Idag var jag i stallet och borstade på mina älsklingar:) Jag och Ellen provade även massa lindor på våra hästar:) Och så köpte jag och Ellen ett par lindor av en kompis för 20kr!! Najs!! 

i morgon är det ridning och jag tor detär hoppning eller kanske markarbete jag vill iaf ha Especial eftersom jag blev så nöjd i måndags:) 


Ellens dator var tyvär inte riktigt med på noterna idag och det blir drför inget inlägg från henne:( Men jag kaniaf hälsa att det är en Bloppis på G!!:)

 

Älskar dig!!<33


/Sigrid  

Av heejsec - 14 september 2011 15:54

snyft.. jag är fortfarande sjuk och kan inte åka till stallet, min hals bränner och jag har inget att göra:(:( imorgon måste jag vara frisk innan jag längtar ihjäl mig!

Här kommer iallafall nåra bilder:*)


                 

Av heejsec - 13 september 2011 15:42

Hej Sigrid här!!


Jag är också sjuk, eller inte SJUK utan har ont i magen och kan däför inte ctkla till stallet 

Så jag får precis som Ellen vara hemma och slappa och hoppas på att imorgon blir en bättre dag!! 

eftersom jag inte har så mkt att skriva om så tnkte jag bjuda på några bilder:)

 

Bild från den dagen då Especial kom tilbaka<333

    

Ellen och Candy på ridlägret i somras:)

 

Ellen och Candy igen...

 

Calippo!!<33

 

Calle igen:)

 

Dålig bild på mjau men ville bara visa hans fina possison:D


/Sigrid  

Av heejsec - 13 september 2011 12:54

Heej, nu är jag hemma och är sjuk, ont i halsen och huvet:( Jag åkte till skolan imorse men jag pallade inte vara kvar,mådde dåligt, så jag åkte hem. Så idag blir inget stall för mig:'(((((( 


Men nu har jag kommigt på saker att göra tex. läsa andras bloggar och titta på tv;)

Här kommer en blogg som är jätttee bra..  

  www.ponnyprinzarna.blogg.se  dressyrmupparna äger också;)

 Kommentera gärna om ni har kollat in dom;)


     Ha en bra dag!:)


//Ellen    

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards