heejsec

Alla inlägg under maj 2012

Av heejsec - 17 maj 2012 12:14

Nu ska jag snart till stallet med Sigrid:) Ska bli najjs:)


Nu är Estelle i Falun och vi håller tummarna på att det går bra i Cupen:)


//Ellen  

Av heejsec - 16 maj 2012 20:14

Hej på er!


Sitter och laddar inför en långhelg fyllt av hästar! 

För det första så har jag Dick tors, fre och lör. På torsdag ska jag rida dressyr och tänkte jobba medlydnad, att han lyssnar vid mins skänkling osv:) På fredag tror jag att ajg rider ut och på lördag dressyr iegn! Kanske på ängarna, vem vet?! Kommer iaf bli najs!  

Sedan någon dag ska vi också rida för Elin två gånger för att vi ska hjälpa till och lassa hö och för att vi brukar hjälpa till! Viu ska alltså lassa hö på fredag:)

På måndag är jag ledig och kommer till stallet tidigt!

 


/Sigrid    

Av heejsec - 16 maj 2012 19:46

Hejhej!


Eller kanske 'Heejdå' imorn drar jag till Falun..

Jag ska på innebandycup där, så jah kommer inte hinna att blogga:(

Jag kanske kommer lyckas med att klämma in något muppat mobil inlägg, men det kmr isnf inte

handla om stallet:/

Vi får hoppas att Sigrid och Ellen är i action istället:)

Men jag kommer tillbaka på söndag(när de' underbara lilla lovet ee över:/) och då kommer de lite normala inlägg från

mig..:)

 

  Kommer att sakna dejj lillen! <33



Ses


//Estelle 



Av heejsec - 16 maj 2012 18:16

Hejhej!


Idag mötte jag upp Sigrid vid kl.1:)

Vi cyklade till ICA för att köpa godis (tjocka som vi ee;) och drog ner till stallet.

Vi satt typ i klubbis och flumma ett tag..hehe 

Vid tre kom Ellen, vi drog med skottkärran(vi skjutsade varandra:) ner till kiosken..

Efter de typ chillade vi bara och stack hem till Sigrid:)

 


/Estelle    

Av heejsec - 16 maj 2012 07:31

Hej på er!


Igår red jag Dick som vanligt!

Jag började med att hjälpa min lillebrorsom rider i eftis.

Han fick rida Especial så jag hjälpte ofc med att borsta och så! Sedan red dem ut och sedan i hagen. Jag tyckte allt gick bra för dem. För att vara tredje gången på ridskolan:)
Sedan gjorde jag Dicks saker tilklsammans med Ellen och sedan borstadejag och Estelle Dick, Ellen behövde gå hem. Sedan så red jag Dick nere på fyrfota. I början var han lite jobbig och gick emot en del:/ Första galoppen var rentut sagt bedrövlig... men då bestämde jag att där fick det vara nog med fjanterier från både mitt och hans håll så jagbestämde mig för att rida cerpentiner utan stigbyglar så både han och jag får jobba. Och det fick vi! jag blevsvettig och fick ont i benen efter typ 10 stycken och han släppte och blev jättefin! kan klart säga att det var värt jobbet! Efter cerpentinerna tog jag en liten galopp och han var jätte duktig då! Inte alls motstretig:)
Sedan travade jag av i lågform och sedanskrittade vi upp.
Vi hjälptes åt att ta av grejerna och ge honom betfor och sedan spolade vi av honom för han var svettig!
 
/Sigrid  
Av heejsec - 14 maj 2012 07:07

Han  ramlade av under ärevarvet... utan hjälm och fick föras till sjukhus.

En av anledningarna till att jag rider med hjälm... det kan hända den bäste!


/Sigrid  

Av heejsec - 13 maj 2012 21:55

Hejhej!


Det har varit en najs dag idag för mig:)

Först så mötte jag Ellen och Sigrid  täbban..

Vi gick runt där ett tag och köpte de som passade oss:)

Men runt tolv var Sigrid tvungen att gå för att träffa sina kusiner.

Men jag och Ellen blev inte kvar särsklit länge efter sigrid hade åkt.


Vi åkte hem till Ellens house för att käka lunch sen cyklade vi ner till stallet där vi skulle leda den nya

eftis gruppen.

När vi kom till stallet skulle jag leda håriga macke men det var inga problem..:)


När lektionen hade slutat hade sigrid skickat sms och undrade om vi kunde ha Dicksson:)

*blev hyper glad!!!:)*

Ellen gick till foderboden för att fixa hans burkar medans jag mockade,fixade vattnet och gjorde höet.

Vi red först en runda i ekbacken och sentravade vi lite i hagen:)

 

Macke..

   (

Dicksson:) (bild lånad av Matildas facebook:)


Lyckad dag!


Heejdå


//Estelle  

Av heejsec - 13 maj 2012 21:34

Heejsan:) här kommer det långa inlägget om calippo då han gjorde sitt tre-års-test:D


Först så försov jag mig, jag vaknade 20 i 8 och jag skulle vart i stallet halv 8, så jag kastade mig in i bilen och va där till 5 i 8 och då gjorde jag och min syrra alla grejor till Robin, Colina & Calippo:) sen så åkte lisa (min syster) hem och bytte kläder och hämta mamma och sedan kom hon tillbax till stallet och plocka upp mig, Sigrid och Estelle och då åkte vi och köpte bullar och sen vidare till strömsholm:) Bil resan tog ca 2 timmar, ovh vi åkte vid 11.15 och var där typ  vid 1:) 


Sen gick vi in i ridhuset och tittade när andra hästar löshoppades:) den gick jag, lisa, Camilla och elin till transporten där callipo stog och så började dom göra iårdning honom och jag tog bilder:)

Sen gick han och blev mätt -han var 163 cm hög- sen gick dom in på banan och han vissades upp:)

Det gick bra:)


Efter det skulle han också bli riden och det gick också super bra!!:D (jag tänkte lägga upp en film då hon red men det gick inte, nåt tekniskt fel  )  

Sen gick vi och fikade och efter det åkte vi hem:) Mycket rolig dag!!:D

                         


/Ellen  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards