heejsec

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av heejsec - 18 maj 2012 20:01

DETTA INLÄGG SKULLE PUBLICERATS IGÅR!!!!


Där så fixade jag Brilles saker medansEllen fixade Dicks:) Sedan så tog vi in dem och fixade iordning dem, Ellen skulle alltså rida ut med mig och Brille på Dick för att hålla mig sällis:)
Sedan så red vi i väg vi skrittadeen sväng och sedanred jag litdressyr på en äng (bara lite) medans Ellen höll i Brille och fottade.
Sedan red vi tillbaka och gjorde i ording dem och sedan gick vi över till ridskolan.
 
Vi gjorde i ordning Especial och Prisse och sedan gck vi ut med dem och Emma och Malin på Quincy och Space. Vi skulle rida för att vi brukar hjälpa Elin och Mailn för att hon missade i måndags.
Vi fick alltså rida 100% självständigt i hagen! Riktigt roligt att testa det man lärt sig! Especial var mjuk och fin och inte så hyperaktiv:) pigg och så men inte hyperaktiv.
 
Jag red fram i trav och skritt mycke volter och cerpentiner. Han llossna mer och mer för var varv, min gubs! Sedan så galopperade jag lite och det gick väll sådär... inte bäst inte sämst. han stack inte iaf, han höll takten men ville inte arbeta i form. Det kommer, jag lovar, allt kommer bara man väntar så kommer det!
Sedan trava jag han på cerpentiner för att lugna ner honom efter galoppen. fter det så la jag upp stigbyglarna och då blev han ännu lite piggare. Så då var det bara att arbeta ner honom igen. Sedan så körde jag lite skänkelvikning och det gick väll okidoki lixom:P
Sedan tog jag stigbyglarna och trava av han i låg form, lyckades sänka honom utan att tappa formen till och med:) Nöjd med passet!
Brille
Brilles öga
Dicksson
Dick
jag och Dick
Ellen och Dick
Jag och B
E och D
Jag och Dick
stallet:)♥ my second home
/Sigrid  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards