heejsec

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av heejsec - 19 maj 2012 22:30

Haluu!
Jag åkte dit vid halv nio och då hjälpte jag Emma tt ta ut ridskollehästarna ochs edan tog jag ut Dick och Racke:)
Sedan så mockade jag, Gjorde hö och burkmat åt lille Dick. Efter det så gick jag till ridskolan och smörjde mina skor och Especial och Saras träns. Jag gjorde även Dicks, Especials och Saras vatten.
Sedan så tog jag in och gjorde i ordning Dicvk och vi red bort mot ängarna.
Där red jag och i början var han väldigt fin! Jag brukar få jobba ett tag (ibland fem minuter ibland tjugo minuter) innan han släpper på riktigt men idag var han super redan från första början! Jag travade och galopperade och allt gick så bra så men sedan då jag skulle trava igen så blev han lite stel och jobbig...
Jag travade vidare och arbetadehonom ända tills han släppte, kan erkänna att jag höll på att tappa humöret flera gånger innan han släpte... Men när han släppt så travade jag och tog en liten galopp och sedan travade jag av honom. På vägen tillbaka tog jag en sväng i skogen:)
Tillbaka i stallet släppte jag ut Dick och smörjde mina stövlar och åkte hem.
 
/Sigrid  

Av heejsec - 19 maj 2012 22:00

Hej!


Igår då vi var i stallet så blev jag kär i augusts kamera:) hahaha 

så här är bilderna jag tog med den:

/Ellen  
Av heejsec - 19 maj 2012 20:27

Tjoooo!


Igår så åkte jag, Ellen och August (min bror) till stallet vid tio:)

Då så bytte vi om och sedan begav vi oss mot höloftet och började lassa! Där var redan Elin, Alex och Emma så vi blev ganska många.
Vid elva var vi klara och då fick vi fika! Det fanns allt från amckor till kakor till saft till muffins! Mums
Sedan så fick jag, Ellen och Emma ta in de hästarna vi ville rida. Jag tog Especial, Emma tog Q och Ellen Sara. Sedan sadlade och tränsade vi sedan red vi, tillsammans med Elin på Robin, ner till fyrfota.
Vi red självständigt i ca en halv timme.
Jag fokuserade på atthålla honom lugn och sysselsatt och jag tyckte det gick bra! Han var lite hyper, eftersom vi var på fyrfota, men han blev lugnare.
Sedan så hoppade vi två hinder på flyt. Han var väldigt hyper och sedan så sprang han på siden en gång. Då han hade fått det i huvudet ville han gör adet igen! Men Elin hjälpte mig och allt gick tillslut bra!
Sedan gick vi upp och slängde ut hästarna.
Sedan åt vi lunch och sedan fixade vi Dicks saker och åkte till kiosken och köpte glass!
Sedan tog vi in dick och jag red honom! Det gick bra och han var fokuserad på det jag ville. jag red fram ochs edan la jag upp stigbyglarna och körde cerpentiner och skänkelvkningar:)
Sedan såsvabbade jag honom och séfter det torkade jag honom toor, eftersom det inte var så varmt:)
Efer det städade jag och brorsan klubbis!
Det var några bilder från då jag red Dick igår!♥
Outfit:
  • Dressyrsadel
  • Blåttschabrak
  • Tränsmed glitter pannband
  • Grå ridbyxor
  • Träskgrön tröja
  • Svarta ridhanskar
  • Brun eurolite hjälm
  • Svarta horsehead stövlar
hahaX)
Nya profilbilden:)♥
 
Outfit:
 
  • Mitt bruna träns, strasspannband
  • Brun alroundsadel
  • Martingal
  • Flug...eeh vad heter det?? Vi kallar det flugsak!
  • Vitt schabrak
  • Svarta hh stövlar
  • Gråa ridbyxor
  • Mörkblå tröja
  • Blå säkerhetsväst
  • Brun Euro lite hjälm
/Sigrid  
Av heejsec - 19 maj 2012 13:26

ÄGANDE
(x) Ridstövlar
(x) Ridskor
(x) Skyddsväst
(x) Helskodda ridbyxor
(x) Vita ridbyxor
(x) Chaps
(x) Ridhjälm

(x) Ridspö
(x) Grimma
(x) Grimskaft
() Täcke
() Sadel
(x) Vojlock/Schabrak
(x) Träns
(x) Ryktlåda
(x) Ryktgrejer

TEORETISKT
(x) Vet hur man sätter ihop ett träns
(x) Vet hur man sadlar
(x) Vet hur man sätter av & på grimma
(x) Kan några sjukdomar
(x) Vet vad man gör när hästen får en sjukdom
() Vet hur man skor en häst.
(x) Kan olika tecken & färger
(x) Kan några kroppsdelar på hästen 
(x) Kan och förstår hur det fungerar med mankhöjd
(x) Vet vad hästens exteriör är
(x) Kan en del om hästens exteriör
(x) Kan mocka, rykta & fodra
(x) Kan blanda foder med andra mineraler och vitaminer
(x) Kan smörja sadel & träns
(x) Kan lasta en häst samt kontrollera allting i en hästtransport
(??) Kan hantera din häst inom horsemanship
(x) Vet hur en korrekt sits ser ut

RIDERFARENHETER
(x) Ridit barbacka
(x) Ridit western
(x) Hoppat med häst
(x) Ridit dressyr
(/) Utövat voltige
(x) Åkt på ridläger
(x) Ridit i sandpaddock
(x) Ridit i ridhus
(x) Ridit i skogen
(x) Tävlat
() Ramlat av och slagit dig
(x) Ramlat av utan att skada dig
(x) Suttit på en bockande häst
() Suttit på en skenande häst,
(x) Suttit bak & fram
(x) Vunnit rosett inom hoppning
(x) Vunnit rosett inom dressyr 
(x) Ridit i över 3 år
(x) Travat barbacka
(x) Galopperat barbacka
() Suttit barbacka på en skenande häst
(x) Hoppat barbacka
() Ramlat av barbacka
(x) Galopperat över en sommaräng
(x) Galopperat i snö
(x) Ridit i uppförsbacke
(x) Ridit i nedförsbacke
(x) Ridit två på samma häst
(x) Suttit på en stegrande häst
ERFARENHET MED HÄST
(x) Har/haft sköthäst
() Har/haft egen häst 
(x) Ridit på ridskola
(x) Ridit hos privatperson
(x) Badat med häst
(x) Ryktat en häst
(x) Kört en häst
() Ridit/Rider in en häst
(x) Förlorat en häst
(utan att hästen var där) Legat inne i en hästs box 
(x) Sovit i ett stall
(x) Mockat en hel timme
() Låtsats att du var en häst tillsammans med andra hästar
(x) Har en favorithäst
JAG HAR RIDIT
(x) En stor häst
(x) En liten häst
(x) En kittlig häst
(x) En busig häst
(x) En nyfiken häst
(x) En rädd häst
() En sjuk häst
(x) En lat häst
(x) En pigg häst
(??) En ledsen häst
(x) En glad häst
(x) En connemara
(x) En fjording
(x) En Haflinger
(x) En arab
(x) Ett fullblod
(x) Ett russ
(x) En nordsvensk
(x) En ardenner
(x) En shettis
() En tinker
() En shire
(x) En korsning
(x) En New Forest
Hur högt har du hoppat? 1 m
Vad är de högsta du hoppat med A ponny? kanske typ 50cm
Hur högt har du har du hoppat med B ponny? 90cm (Med frieda som gått SM)
Vad är det högsta du har hoppat med C ponny? 80cm
Vad är det högsta du har hoppat med D ponny? 85 kanske...
Vad är de högsta du hoppat med häst? Hoppar felst ponnis men kanske 85 där också...
Vad är de högsta du hoppat barbacka? 65 cm
Vad är det högsta du har hoppat utan stigbyglar? 80... då jag tappade dem
Vilken?
Vilken häst är roligast att hoppa? Frieda, Especial, Sara och Dick
Vilken häst är lättast att hoppa? Frieda!
Vilken häst är svårast att hoppa? Especial
Vilken häst är piggast i dressyr? vet inte...
Viken häst är piggast i hoppning? ESpecial tror jagX)
Vilken häst är latast i dressyr? Macke!
Vilken häst är latast i hoppning? ingen häst jag vet är särskilt lat i hoppning
Vilken är den bästa hästen i hoppning? Frieda, hon hoppar ALLT!
Vilken häst är den bästa i dressyr?Dick och Especial
Ramlat av en häst/ponny: Ja
Ramlat av en häst/ponny på ett hinder: Nej
Ramlat av en häst/ponny mer en 5 gånger: Nepp
Gått omkull med en häst: nee
Gått omkull och sedan blivit trampad av en häst: nej!
Brutit någonting i samband med du har trillat av en häst/ponny : nej:)
Ridit ut barbacka: aaa:)
Ridit ut ensam: Nej, jag rider alltid minst 2 och 2
Tävlat hoppning: Japp
Tävlat dressyr: Japp

Vad väljer du? 
Hoppning eller dressyr? Båda!!!
Rida ut två eller i grupp? Två stycken
Gymkhana eller en hopplektion? Hopplektion ofc!
A/B ponny eller C/D ponny? C/D ponny
En häst som är 153 cm eller 165 cm? haha skum fråga!
En häst som är 160 cm eller 170 cm? 160
Har du...
Ridit i skogen; Japp
Hoppat; Jupp
Stegrat med häst; japp
Bockat; Arrå! 
Blivit sparkad; Mmm
Blivit trampat; Japp
Gått omkull med häst; Nej
Hoppat en oxer; Japp
Hoppat en trippelbarr; Ja
Tävlat i dressyr; Ja
Tävlat i hoppning; Ja
Tävlat i terräng; Ja
Ridit utomlands; Ja, faktiskt ridit åsnaX)
Haft foderhäst, medryttarhäst, sköthäst eller så; Medryttarhäst och sköthäst :D
Ridit en häst under 10 år; Ja
Ridit en häst över 25 år; Ja :) Sinpan(28 år i år)
Hoppat 60 cm; Jepp
Hoppat 80 cm; Jepp
Första gången jag ramlade av; P Lina för typ sex år sedan..
Första hästen jag red; Viggo
Ponnyn jag sist red; Dick
Hästen jag sist red; Space
/Sigrid  
Av heejsec - 19 maj 2012 12:26

Hej på er!


Nu är den nya omröstningen ute! 


Ska du på ridläger i sommar? 


/HeejSEC      

Av heejsec - 19 maj 2012 12:24

Vad rider du mest?:)

Häst   14.3 %


D-ponny  57.1 %


C-ponny  14.3 %


B-ponny  14.3 %


A-ponny   0 %


/HeejSEC      

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards