heejsec

Alla inlägg under maj 2012

Av heejsec - 25 maj 2012 06:56

Hej på er sötisar!


Idag är det äntlige fredag och ridning!

Först måste jag tyvär gå i skolan men sedan så måste jag handla lite grejjjer inför helgen och sedan kan jag åka till stallet:/ Lite segt att komma sent... men stallet är iaf stallet!

Idag vill jag att jag ska få Especial och att vi ska hoppa. Jag tycker Estelle borde få Space och Ellen borde få Sara för det är dem vi vill tävla på KM, som är nästa lördag!  Estelle rider Space jätte bra och hon hoppar honom också jätte bra så Estelle behöver bara tro på sej själv så vinner hon hela alltet!

 

Både Estelle och jag placerade oss ju förra året!


/Sigrid  

Av heejsec - 24 maj 2012 22:03

Hejhej!


Om ni undrar varför jag har haft sjukt dålig uppdatering så kommer svaren här..¨


I tisdags glömde jag bort att blogga för jag fatsna vid en typ sida med bara Simpsons avsnitt, och

blev jätte trött efter de..://

Men i tisdags i allafall red jag Space. Elin vår ridlärare var inte där så vi skulle skritta ut ev sväng med Alex och

sedan rida självständigt i hagen:)

Men när vi skrittade ut fick jag vara sist i ledet....ett stort bevis på att Space är seg:)

Men då gick Ellen och Sigrid brevid mig och visade lite hur jag skulle jobba honom lite under skrittrundan:)

Men när vi väl var i hagen gick det super! Space arbetade någolunda och lysnade ordentligt..

Skrittrundan gjorde nog susen:)<--haha roligt ord,,var bara tvungen att säga det..


Men varför jag inte bloggade i onsdags var på grund av..

Jag hade satt på datorn och bloggat men jag skulle ladda över några bilder på Space från mobilen till datorn

så att jag kunde lägga upp dom..

Och så visade pappa mig hur jag skulle göra men eftersom jag alltid failar i sånna här situationer

lyckades jag en än gång.

Jag hade tryckt på någon uppdaterings grej och det tog en hel timma för den att bli klar men så när jag öppnade mobilen stod en massa störda kinestecken!

Och inga bilder hade hamnat på min dator jag fick panik eftersom min typ iphone var omstartad och inget var kvar:() Men pappa lyckades fixa allt utom att jag inte kunde gå in på instagram,fb eller mina spel! ännu mer panik..

Men idag på morgonen funade allt som de skulle lite random:)


Men idag torsdags harjag inte gjort så mycket utan att kolla på när Ellen red,och åkte och köpte glass åt folk i stallet med Sigrid och Ellen :)

 

Lillhästen<33


P.s dom failade uppladdnings bilderna kommer typ i helgen:)


Heejdå


//Estelle  




Av heejsec - 24 maj 2012 20:12

Heej heej, nu har jag precis ätit efter en najjs dag i stallet:D

Jag började med att komma dit och då var sigrid och estelle hemma hos elli och åt melis.

så jag mockade och gjorde maten m.m till rozzo:) sen kom sigrid och estelle och vi åkte ner till kiosken och köpte glass:)! gott!! 


Sen var det USEK-möte och efter det så fixade jag och Estelle  iårdning Rozzo och gick ner till ängen och där red jag i ca 30 min:)

I början var han lite seg, men sen när vi kom igång var han super fin:)!


Nu får ni jätte många bilder:)!

                                                    

En rolig snubbe:D haha!!


 


Här kommer också lite bilder när jag rider zelda och sigrid rider Dickson:)


           

Kanske inte ser super bra ut, men det kändes bra, samlad och fokuserad;)


/Ellen  

Av heejsec - 24 maj 2012 08:18

Tjo!


Så här stod det på ridsports hemsida: Yvonne Sariberget körde i cirka 60 kilometer i timmen på 80-vägen med rejäl bil och nytt släp, när hon kände att det krängde till lite bak i släpet. Hon stannade till men då var det lugnt och hon körde därför vidare. En liten stund senare stannade hon ändå för att se så att allt var som det skulle  i släpet, men när hon öppnade dörren så trodde hon inte sina ögon.

- Släpet var tomt! Jag trodde först att jag var helsnurrig, men sedan insåg jag att hästen måste ha tagit sig loss, vänt sig om och hoppat ut över baklämmen, berättar Yvonne för norska sajten Hest.no.

Yvonne brukade köra med överluckan öppen, då hon anser att det är bäst för hästen. Men nu blev det en väg ut för Elding.
Yvonne hoppade in i bilen och gav sig ut för att leta efter stoet. Efter ett par kilometer såg hon bilar som stod stilla på vägen, och förberedde sig på det värsta. Mitt bland bilarna stod Elding.
- Plötsligt kom Elding gående tvärs över vägen, hon såg hel ut och gick jämnt på alla fyra benen. Jag var i chock, jag både grät och skakade, säger Yvonne.

Elding hade hoppat ut genom den öppna överluckan på transporten – höjden blir närmare 1,90 meter – och släpats efter i farten i drygt 40 meter. På vägen finns pälsspår, på baklämmen kan man se märken efter framhovarna och bakhovarna har lämnat avtryck i taket.
- Jag kommer aldrig mer att köra med bakluckan öppen, konstaterar Yvonne.

Stoet undersöktes av veterinär, som konstaterade att hon klarat sig undan med skrapsår, och för att slippa lasta Elding på släpet igen bestämde sig Yvonne för att gå hem till gården – en promenad på tre och en halv timme. Tio dagar senare var Yvonne tillbaka i sadeln på Elding.


/Sigrid  

Av heejsec - 23 maj 2012 21:27

Idag har vi plotat lite till nya headern som är på gång:) Det var en riktigt härlig dag här i täby så vi bestämmde oss för att gå ner till viggbyängar och fota lite:) Vi lyckdes också få med oss proffsfotografen elli:) haha!!:D


Så här kommer massa bilder från idag:D


                                     


/Ellen  

Av heejsec - 23 maj 2012 18:34

Hej hej, vill bara sukta er lite och berätta att det kommer najjs inlägg om dagen!:) vi har fotat till headern idag:)//Ellen:)

Av heejsec - 23 maj 2012 07:41

Fast idag blir det bara hiss!


En stor fet hiss till att det snart är sommar! Fast snart åker Especiial så det får väll bli en diss då;(

Ha det skönt i sommarvärmen!


/Sigrid   

Av heejsec - 20 maj 2012 21:32

Hejhej!


Har precis kommit hem från min innebandycup som var i falun:)

Mitt lag hade delats upp i två lag satt det skulle bli fler i vår serie..

Men båda lagen tog sig till final och det var riktigt kul att möta dom.

Satt Täby tog hem både silver och guld :) /stolt/:)

Men vi har inte bara varit och spelat innebandy vi har badat i äventyrsbad<--skitkul:)

Och varit i falukoppargruva<--inte lika kul://

Och självklart ätit en Mcflury på Donken M :)


Men det ska bli riktigt kul att få komma till stallet, har saknat Space och alla sjukt mkt!!<33


Hejdå


//Estelle  


Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards