heejsec

Alla inlägg under juni 2012

Av heejsec - 16 juni 2012 10:56

Hej på er sötisar!


Igår var det somsagt fredag och sommarlov!

Vi kom till stallet vid halv två och bara chillade och hade det sönt! Vi tränadeockså våra teckanar skills:

 

Jag ritade dennna skönhet som blev insperation till:

 

Detta kärlekspar  

Denna mutant:) (jag och Estelle ritade honom)  

Och sist men inte minst denna filur!


Sedan så skulle vi ju också rida! Vi fick lotta ut hästarna och såhär blev det:


Tabi_Candy

Estelle- Sara

Jag-Space

Ellen- Prisse


Men jag och Estelle bytte. Vi red på fyrfota och det skrev ju Estelle om men för mig gick det bra i framridningen och dåligt i övning...i första varvet kom vi över en bom för hon typ bockade och var alldeles galen men i andra varvet så bättrade hon på sig på slutet! Jag lyckades komma över bommarna två gånger i lugn galopp;) så jag är nöjd!


/Sigrid  

Av heejsec - 16 juni 2012 10:32

Hejhej!


Jag har inte bloggat på ett tag för att jag inte har varit så mycket hemma.

Jag fick sommarlov i torsdags och det firades självklart med massa glass :D


Igår red vi nere på 4-fota, jag fick Space och självklart ska det gå bra i avtravningen när typ passet är över...kul..

Resten gick blää..

Vi gjorde en övning där man skulle galoppera över upphöjda bommar innanför kortsidorna.

Och problemet var då att Space hade ingen sida att trycka sig mot, när man vände in mot bommen. Så istället  ökade  han och ´sket i min skänkel...snäll häst....:/


Men idag börjar mitt ridläger, vid kvart över elva så ska jag 'hämta' Elli (hon som vi käkar mellis hos :) Snäll tjej :)

Asså jag har verkligen ingen aning vem jag vill ha.

Jag har faktist inget sug med Space för det går icke framåt men jag skulle självklart bli glad om jag fick honom.

Men det känns som om jag behöver börja om, asså börja bara rida någon random häst och pröva allt jag har lärt mig på Spacen, och se om det är till någon nytta :)

Problemet är bara att jag känner ganska många av hästarna i stallet..;)


Lägret har 3 inriktningar:

Dressyr

Hoppning

Allround


Jag tror att jag ska välja allround för jag känner att det är nog dags för mig att börja gilla hoppning lite mer :)

Men bloggar mer i kväll om vem jag fick och hur det gick:)


Heejdå


//Estelle  

Av heejsec - 16 juni 2012 09:49

Hej på er allihopa!


Här är några bilder på mig och Brille från i onsdags!

Estelle är fotografen;)

/Sigrid 
PS: Ett långt inlägg är på G! 
Av heejsec - 14 juni 2012 10:15

Hej!

 Bilderna på mig har Estelle tagit och dem på Hanna och Estelle har jag tagit;)
/Sigrid  
Av heejsec - 13 juni 2012 09:50

Idag har jag  SKOLAVSLUTNING sjuuuukt skönt! Det här året har varit riktigt jobbigt, men också jäkla kul!!:D

Mycket inom hästvärlden har hänt & hela sexan är avklarad!


Tänkte sedan skriva en "utverdering" av året (inom hästvärlden) men det får bli på fredag elr lördag för jag har ju en ridlektion kvar;)


Nu ska jag ta tåget till skolan och när jag har slutat så ska jag till... stallet!!:D



 

/Ellen 

Av heejsec - 11 juni 2012 20:46

hej på er! 


Idag hoppade jag Quincy!

Det gcik ganska bra tycker jag:) Brukar inte alls rida Quincy, jag tycker typ hon är tråkig men såhär i bland så är hon ganska najs;) Nu blir det att kolla på fotboll 


/Sigrid     

Av heejsec - 11 juni 2012 18:33

Hejhej!


Idag hade jag en chillig dag i skolan:)

Jag hade typ 4 lektioner och slutade två..  

Jag cyklade hem efter att vi hade slutat , för Sigrid skulle komma vi halv fyra till stallet och Ellen hade inte sagt..://

Men när jag väl var i stallet blev jag jättejätte trött.

Jag hjälpte Sigrid lite med Brille och efter att hon hade ridit på honom, åkte jag hem(var så trött):/

Jag hade tänkt att stanna och kolla på deras hopplektion men jag pallade inte:(

ahh jag orkar inte med att jag ee såå laat!


Men när jag kom hem så gick jag ut för att springa, för att rycka upp mig..

Det funka!

Men jag är jätte trött nu...igen...


Det var min lite halvbra dag:)


En bild på Quincy :)


Heejdå


//Estelle 



SNART SOMMARLOOOV!!!


Av heejsec - 11 juni 2012 08:23

Nu ska jag till skolan och jag är jääätte trött 

Men idag är skolan ganska chill, först har vi engelska-och då ska vi typ inte göra så mycke jobbiga saker;)- Sen har vi Franska-och då ska vi gå till hemkunskapen och äta glass:) för våran franska lärare är också hemkunskaps lärare:) Sen har vi lunch och efter det ska vi städa skåpen och titta när lärarna kör fotboll mot 9:orna, tror jag;)


Nu måste jag sticka till tåget:)

Heejdå


/Ellen 


Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards