heejsec

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av heejsec - 3 juni 2012 18:26

Heeej!


Idag har jag, sandra och våra mammor varit ute och ridit islandshästar!

Vi red i två timmar i skog och på landsvägar. vi red i skritt, trav, tölt och galopp:) och härligt värre var det!

Här är massa bilder:

               


/Sigrid  

Av heejsec - 3 juni 2012 18:24

Hejhej!


Jag vet att jag  inte har bloggat på typ en vecka men jag har verkligen inte haft något sug..

Men här kommer min vecka:)


Måndag:

kommer inte ihåg så mycket men jag tror att jag fotade när Sigrid och

Ellen hoppade bana...:)


Tisdag:

Tisdag kommer jag väl ihåg för Alex undrade om jag kunde ha Zelda då:)för hon skulle någnstans.

Men jag skyndade mig allt vad jag hade från skolan..

Jag och Sigrid mockade(´hon hade Dicksson) fixade hö och gjorde burkarna.Efter de  så skulle vi leda i

eftisgruppen, och sedan var det dags för mig att rida.

Jag skulle rida Viggo och det gick verkligen 'för jävligt' om man får uttrycka sig..:/

Han vara bara allmänt jobbig och lyssnade inte alls på mina skänklar..

Men sen var det dags att rida Zelda:)

Det var jag (Zelda), Sigrid (Dicksson), Ellen(som hade Rozzo) och Emma (Colina)som red ner till 4-fota:)

Det gick väl inte helt super bra, men jag tappade inte humöret för det  var så kul:)


Onsdag:

I onsdags borstade jag Space och fotade när Sigrid hoppade med Discksson på 4-fota:)


Torsdag:

Jag gjorde typ inget i torsdags förutom att fixa Space för jag skulle i väg till min mördande fysträning..:/


Fredag:

Jag fick rida Space och vi fick rida självständigt:)

Det gick faktist ganska bra,jag var väldigt nöjd med de passet iallafall:)


Lördag:

Igår var den dag som jag har drömt massa hemska drömmar men nu är den över :)

Men på Hopptävlingen fick jag rida Space.

Han var jätte jobbig i regnet och vända sig hela tiden när man red mot vinden/regnet och när vi vänta på min tur på banan blev vi bara blötare(av regnet) och otålïggare..

Men när vi väl var ute på bana gick det så sjukt dåligt!!

Vi blev uteslutna!!

Men aja vi både vi hade 'bad day',,,


Idag:

Jag och Ellen tog hand om eftisgruppen, jag fick leda Macke :)


 


Det var min vecka:)


Heejdå


//Estelle  

Av heejsec - 3 juni 2012 18:22

Igår var det då KM i hoppning och jag skulle ha Especial.

Vi skulle ses i stallet vid åtta för att släppa ut all ahästar och mocka, efter det så byggde vi banan. Vi var nere och byggde i ösregn och storm i en dryg timma.... Alla var genomblöta och superkalla men det var bara att gå upp till stallet och göra iordning hästarna.
Sedan så skulle vi rida ner till fyrfota. Jag hade som mål att rida en felfrifas ett mnen det målet ändrades snabbt då jag kom ner till fyrfota. Especial var som förbytt, helt galen. Han kände sig så ensam att han sprang runt och gnäggade! Sedan då jag skulle in på banan som sälskapshäst så blev han värre. Det var som om jag red utan träns, som om jag inbte fanns där:/ Sedan kom Viggo lös, Livia ramlade av, och då blev det inte precis lättare för mig. Men jag ändrade iaf mitt mål till att komma runt abnan iaf...
Sedan så skulle jag hoppa fram och det gick som tur var bra, efter att ha fåt fram honom i galopp så galopperade han utan att strejka:) men sedan kom de på att de ksulle höja från 50 till 65 så då fick jag stanna och då började han strejka igen:/ men sedan så hoppade jag fram igen och det gick också bra, inga skyhöga hinder lixom!
Sedan var det min tur att hoppa och det var ingen lätt match!
Jag fick arbeta honom på olika sätt hela tiden annars stannade han och ville sringa till de andra... men jag tyckte vi klarade det jätte bra! efteromständigheterna! Vi kom runt med en vägran och ett pet och jag är sååå nöjd!
Jag fick en vitrosset!:*
Jag och min hoppstjärna (som just igår inte var någon stjärna direkt.... men ändå)
/Sigrid   

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards