heejsec

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av heejsec - 21 juni 2012 18:05

Haluuu!


Idag var jag på MyOne och köpte lite saker inför björkängs:)

 

smörj(y)  

Godis

 


Dressyrspö  

Tre par strumpor från Equipage

 

Ett par från kingsland, sååå snygga!  En svamp:P


/Sigrid  


Av heejsec - 21 juni 2012 17:47

Heej!


Japp nu kör jag också på en utvärdering! 


Det började med att jag gick i fredags gruppen och skötte Especial. Jag kunde ställa och styra en häst pch allt detdär men jag vissteinte så mycket om det här med att vara lätt på handen, rida med skänklarna och framför allt inte att gå i form...

Tiden gick och jag och Ellen började i hoppgruppen:) Sedan någon gång efter jul blev Ellen medryttare på Rozzo. jag, Ellen och Estelle lärde oss om hur man var medryttare och jag nästan dog så gärna ville jag bli medryttare! och så en vacker dag några veckor efter att Ellen blivit på Rozzo så kom Tilda och frågade om jag ville bli på älskade bästa Dick Tracy<333 och så blev jag det och vi utvecklades massor, den ponnyn är läromästare på HÖG nivå! Jag utvecklades också  i hela min ridning, inte bara Dick och känslan att få hästen i form kom! Jag utvecklades enormt på Especial och Dick den våren. Så mycket jag utvecklades den här våren är mer än det jag utvecklats de andra 6,5 åren jag ridit  

           

Detta har hänt med mig i:

Hoppning: Jag har fått bättre hinder känsla, förlorat den lilla nervositeten inför hoppning, lärt mig massor och blivit 100x säkrarare som ryttare inom hoppning! Jag har lärt mig hoppa flera olika sorters hästar och ha kontroll, vilket var ett problem med especial förut...

Dressyr: Jag har lärt mig allt det här om att få hästen att gå i form. Rida med benen, inte svänga med tyglarna, min sits har utvecklats och jag har gått från 0 till 100.

Som ryttare: Jag har blivit säkrare, lättare på handen, bättre sits och framför allt så har jag fått mer självförtroende!


Tack alla underbara människor och hästar som hjälpt mig att få ett perfekt liv!


/Sigrid  


Av heejsec - 21 juni 2012 08:48

Hejsan!Q


Tänkte skriva en liten sammanfattning av det tre senaste dagarna på lägret:


Måndag:

Vi red på fyrfota först dressyr och sedan då lite markarbete. Det gick bra till och från spiralerna gick väll sådär... Först pressade han sig utåt sedan slände han sig inått och det var lite bökigt att rama in då... Men han var annars duktig!

Han är inte som varken Especial, Sara, Dick eller Brille så det blir nya kunskaper varje dag!

På teorin gick vi igenom hästens kroppsdelar, muskler och senor.


Tisdag:

I tisdags så var det markarbte med upphöjda bommar:)

Space var så trött så trött efter att ha gått två ridpass så jag tog det väldigt lungt för att spara på hans krafter... men det fanns inte så mycket krafter att spara. Han var väldigt trött men jag tycker det gick helt okej ändå:) Volt-övningen gick bäst för mig!

På förmiddagen hade elin en liten clinic för oss, lärorikt!


Onsdag:

Då var dte dags för hoppning!

Vi började med att rida fram och han var väldigt mjuk och fin i ena varvet, i andra inte lite mjuk... snarare stel och konstig!

Men vi börjadeiaf att hoppa ett litet räcke och dte gick väll okej, mitt största problem med honom är DISTANSEN som jag tydligen aldrig vill hitta...:/

Men sedan så hoppade vi dogleg och det gick bättre hittade fler distanser och jag älskar att hoppa dogleg med Space! Sedan var det dags för en bana! Jag blev otroligt nöjd, httade alla distanser och kom bra på alla hinder! Jag får lite problem med att fokusera när hindrena ligger över 65 (banan låg på 65-75) Min blick vill barafixera sig på hindret...

Är iaf otrologt nöjd med banan!

 

Jag och Space för ett år sen, gud vad liten jag var:O


/Sigrid  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards