heejsec

Alla inlägg under juni 2012

Av heejsec - 17 juni 2012 23:00

Heej hejj:)


Idag har jag varit på Hööks och en sväng in på Horze och MyOne:)

Jag gjorde 3 niceiga inköp:)


1. Ett par marin blåa ridbyxor från CRW (elr som sigrid säger det, KRW;) köpta på Hööks:)

     


2. Ett par ShortCaps från Dyon, köpta på MyOne:)

   


3. Ett par sporrar till björkängs och framtiden;) köpta på MyOne:)

 



/Ellen  

Av heejsec - 17 juni 2012 22:26

Utvärdering kommer från mig också! Troligtvis imorn! 


/Sigrid   

Av heejsec - 17 juni 2012 21:13

Heej heej!:D


Förlåt för dålig uppdatering från mig! Men här kommer utvärderingen under året som gått:)


Det började som vanligt efter sommaren, då red jag bara på fredagar men var i stallet hela tiden ändå;) 

jag kunde ställa och så men jag kunde defenetivt inte få en häst att gå i form!

Sedan typ på mitten av hösten frågade Elin om jag, Sigrid och Estelle var intreserade av att börja i en hoppgrupp som hon skulle starta:) tyvär kunde inte Estelle för hon har innebandyträning samma tid, så det var bara jag och sigrid som började i den tillsammans med några mer:)

Sen efter  jul ungefär så undrade Elin ( rozzos ägare, många elin att hålla reda på;) om jag ville bli medryttare på Rozzo:) jag sa ju självklart ja ;) och då bestämde jag, mamma och pappa att jag skulle sluta hoppgruppen, förstås så ville jag fortsätta, men det kostar ju ganska mycket med ridningen...

men jag skulle fortsätta till påsk för jag ville inte sluta mitt i. Men sen när påsken kom började jag, Sigrid och estelle jobba på söndagar så jag fortastte mee hoppgruppen för då kunde jag betalla det:)

imitten av våren började man få den där känslan att få hästen i form, skolan var chill och livet var underbart!!:D

Livet är underbart!!


Jag är såhääääääääääääääääääääär glad att jag började med ridningen!!

           

   


/Ellen    

Av heejsec - 17 juni 2012 20:30

Hej på er!


Idag var det ridläger och jag fick Space:O Inte direkt väntat, trodde jag skulle få typ Candy... Men jag sa ju till Elin att jag ville rida Space mer, kände ett det fanns något att lära där;)

Vi började med att fixa stallet, dvs mocka, vattna,höa och sopa. Sedan tog vi in dem och åt lunch:) Sedan hade vi teori om hästens ben och senor, riktigt lärorikt! Sedan var det chilltajm och sedan ridning. Vi red ressyr.

Vi började med atttrava fram i cerpentiner. Jag tycker det gick ganska bra och sedan var det galoppdär tyckejaghan var väldigtduktig. han orkade med allting som jag bad honom<3 Sedan så skulle vi flytta bakdelen innanför spåret, i trav alltså. Det gick väll okej han flyttade oftast väldigt bra men han ville banana sig:// Men på slutet så lossnade han lite mera och han blev mycket mjukare. Nu säger jag inte att han arbetade i form och så men han arbetade;) Det intygade Elin efter ridpasset då hon berömde mig för att han verkligen fått arbeta:D

Men jag är nöjd och känner att en lärorik vecka väntar! Hoppas att jag kan utvecklas på honom!

 

Jag tippar en najs vecka med Estelles lilla älskling!  

Av heejsec - 17 juni 2012 19:49

Hejhej!


Idag så kom Sigrid och Paulina råka skriva fel på mitt andra inlägg ://

Men jag fick behålla Prisse:)

Såhär blev grupperna:


Grupp.1

Elli-Candy

Jonna-Space

Emmi-Quincy

Tabitha-Sara


Grupp.2

Jag-Prisse

Sigrid-Space

Paulina-Quincy


Så det var najs att bara vara tre i gruppen!

Men passet idag gick ganska bra, prisse var jätte duktig men jag märkte dock att jag hade saker jag VERKLIGEN att öva på.

Elin (ridläraren:) lyckades lista ut varför jag har bigga problem med att trampa ner högerhälen.

Och hon kom fram till att jag sitter lite snett i sadeln åt vänster och det är därför jag har vant min vänsterhäl att trampa ner ordentligt, medans högerhälen får ingen vikt och bara fladdrar runt..

Jag försökte att träna på de under passet men det gick lite halvbra..


Saker jag måste träna mig med min sits..:

* Sitta rakt och trampa ner högerhälen.

*Trycka mig ordentligt ner i sadeln.

*Böja mina armar mer.


Det finns säkert miljoner till saker jag måste förbättra men det här är dom jag måste börja med :)

Men resten gick ganska bra.

Jag ska fortsätta ha Prisse i veckan, satt det blir najs att lära mig mer på honom:)


   


Heejdå


//Estelle  


Av heejsec - 17 juni 2012 10:37

Hejhej!


Idag ska jag 'hämta' Elli igen kl.11.15 :) 

På lägret idag så kommer det ändras lite (asså med hästar och grupper) för Sigrid och Livia

ska komma:)

Jag hoppas att jag får ha kvar Prisse!

Men måste dra, ska snart till stallet:)

 


Heejdå


//Estelle  


Av heejsec - 16 juni 2012 20:12

Hejhej!


Idag började mitt ridläger!

Vid 11.15  'hämtade' jag Elli och vi gick sedan till stallet.

När klockan var 12.00 kom Elin och berättade för oss vilka hästar vi skulle ha:)

Till min förvåning fick jag Prisse:)

Såhär blev det:


Jag-Prisse

Elli-Candy

Tabitha-Sara

Jonna-Space

Emmi-Quincy


Jag blev helt överraskad över att ha fått honom.

Jag visste inte äns om jag var nöjd?!

Jag hade inte ridit honom på två år satt det skulle ju' bli kul att rida honom:)

Efter att vi hade fått våra hästar väntade Prisses kissigabox på att bli mockad, satt det var bara att sätta igång.

Efter allt jobb med hö,vatten m.m så tog jag och Elli in Sara och  Prisse från hagen:)¨


När jag hade hoppat upp på Prisses rygg vägrade han att stå still(han störde sig på blåsten och regnet) ,

satt Elin var tillslut tvungen att hålla i honom:/


Först så skrittade vi fram och när vi skulle börja trava fick jag en snodd satt han arbeta rätt typ..(eller någonting sånt..)

I början var han väldigt lat och bara inte lik Space, Sinpan eller Viggo..

När vi började att galoppera i vänster varv gick det inte speciellt bra..Efter de så gav Elin oss en sak som var och

en ska tänka på med sin sits,

Jag skulle tänka på att inte få min skänkel så långt bak och att mina armar måste vara mer böjda.

Så när vi galoppera i högervara gick det mycke bättre för jag hade mer kontroll (tack vare tipsen )

Passet gick mest ut på att lära känna hästen och det passade bra för mig! :)

Men jag hoppas att jag får honom igen för han var  rolig och jag vill gärna känna honom mer:)


 

Hade inge bra bild på honom..Prisse<3


Heejdå


//Estelle  

Av heejsec - 16 juni 2012 13:03

Hej!


Vi har fler bilder upplagda på bloggen än vad vi har inlägg! Det tycker jag är great!

Vi har mer än hundra fler bilder än inlägg! Det betyder att vi lagt upp mycket bilder på senaste tiden för förut var det lika många bilder sominlägg!:O


/Sigrid  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards