heejsec

Alla inlägg under september 2012

Av heejsec - 5 september 2012 20:33

Hejhej!


Här kommer lite bilder från i tiisdags när jag red Kizzie, dom är inte världsbäst, men det är ämdå en helt okej början på den tid vi har framför oss :D


Mun? hallå har jag problem!?

       

         

haha hon är den bästa pooooonnyn och Space den bästa hääääääääääääästen <3


Hejhejdå

 

Av heejsec - 5 september 2012 19:53

nu sitter jag och äter pizza:D 

Det blev en väldigt lång dag idag, så nu är jag riktigt trött...


Jag har ju inte bloggat på ett tag och inte uppdaderat om willmon så mkt, så jag tänkte skriva lite om honom nu:)


Igår och iförrigår red jag honom, han var lite bestämd första gången (i måndags alltså) då red vi på banan och det var ju kanske första gången han red med så mycket andra hästar;)

men igår gick det jätte bra:D jag red ut med emma och jeppe, vi travade lite på en äng och han höll igång hela tiden:D stolt!!


jag tränar också ganska mkt trix med honom i boxen, han har lite svårt att lyfta på hovarna när man ska kratsa dom så tränar mkt på att han ska lyfta på dom bara jag ställer mig i den "positionen".


 

   

Av heejsec - 5 september 2012 19:42

Igår så red jag ju Dixter  

Det gick mycket bättre än i lördags! Formen satt mycket bättre och så;)

Jag började med att rida fram och han var fin och så men lite loj i formen elr vad man ska säga:P lite smitig för ena skänkel också... Men det gick bra, Elli sa att han kunde vara jättepigg men ändå bryta av i galoppen men något sånt råkade jag inte ut för, om man hade benen på plats så trampade han på bra!:D

Sedan re jag lite cerpentiner och provade att flytta honom lite. Han var väldigt duktig och det märks att han kan! 

Iaf nöjd med passet;)

 

 

Av heejsec - 5 september 2012 13:49

Tre galet söta ponnysar! <3


Dixter:

             

Tummen upp!

       


Willmon:

   

       

 

       

Liiiite suddiga men ändå fiiinpöööjk :D


Kizia:

         

       

Heeeeeeeejdå :D

 

Av heejsec - 5 september 2012 13:00

Måndag:

Jag fick min älskade , bästa, sötaste,gulligsate,coolaste,snyggaste,grymaste på att snubbla m.m

Ni kanske har lista ut vem det är!?..

Ingen annan en Space! <3

Min cooling!   


Men vi skulle ha galoppbommar med upphöjde bommar..och ett litet hinder.

Men allt gick ganska bra jag kunde hålla ihop honom nästan hela tiden!


Tisdag:

Red Kizzie för tredje gången!

Jag fick rida barbacka för hon har ett sår under magen..:(

Men det gick bra iallafal!! :D:D

Är verkligen jätteglad för de andra två gångerna när jag red henne gick det piss. Men nu gick det bättre. I början av passet protestera hon att ta ner huvudet..Men efter ett tag sökte hon sig ner och tillslut gick hon fint! inte helt fantastiskt fint...men ett stort framsteg för mig :D

Sigrid- Dixter och Sofia-Brille och Matilda-Fotograf förjade också med till 4-fota ;)

DEt såg bra ut för dom:) och Matildas bilder(vi får ngra av henne sen)

 

Kizzie :D


Onsdag:

Idag blir en chillllldag i stallet,  ska borsta Space och såsa :D



Heejdå

    






Av heejsec - 5 september 2012 07:37

Hejsaaaan!


Igår red ju vi båda våra medryttarponnis Dixter (Sigrid) och Kizia (Estelle).

Det gick bra för oss båda men mer om det skriver vi i varsitt inlägg;)

Mathilda var me doch fottade också så bilder kommer!

     

Av heejsec - 4 september 2012 07:23

Hej på er!


Här får ni några flummiga bilder fråmni söndags:

Bätsa tjejerna<3

   

Av heejsec - 4 september 2012 06:36

 

 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards