heejsec

Alla inlägg den 12 september 2012

Av heejsec - 12 september 2012 19:46

Hejhej!

Har verkligen inget bloggsug men nu sitte jag ändå här;)

Här kmr lite snabbt om min vecka som den har varit och min vecka som jag ska 'uppleva'...-damatiskt..


Söndag:

Jag och Sigrid tog hand om Eftisbarnen..

Det gick lite halvbra för nu har vi båda grupperna och allt var bara sååå rörigt. Men det fixar sig nog ;)


Måndag:

Jag fick rida Sigrids lilleplutt. Especial.

Vi hoppade några hinder och ALLT gick piss..Han sprang,bröt av,sprang,bröt av.. och jag satt själv där uppe frustrerad, arg och med noll kontroll. Men det ska nog gå bättre nästa gång! ;)


Tisdag:

Jag hade min älskling tjej..Kizzie!

Jag hade också lite markarbete för första gången med henne och resultatet= Pissdåligt.

Jag och Sigrid hade lagt fram galoppbommar och några travbommar som vi skulle träna på. Under uppvärmningen gick det så dåligt..Hon var okontrollerad,sprang ifrån arbetet och ville absolut inte lyssna.

Hon var också väldigt tittig för nere i hamnen kom jobbiga otäcka ljud som Kizzie tyckte var läskiga. Blåsten hjälpte inte häller särskillt..

Men på galoppbommarna hade hon sjuuuukt med energi.. Hon blev taggad och var svår att få lung så efter bara 3-4 x av galoppbommarna la jag av med dom.

Och tänkte fortsätta passet med att få henne lugn..Det gick sådär hon lyssnade fortfarande efter alla hemska ljud och bruset från vinden..Men jag bestämde mig för att ta lite vanliga travbommar så hon skulle få annat att tänka på.

Travbommarna gick helt okej. Hon var ganska kontrollerad men inte tillräckligt..

Sedan fortsatte jag passet med att försöka få henne lilte mer uppmäsksam på mina hjälper..men det gick skit de med..Så jag tänkte bara att jag fick acceptera att det var ett skitpass och det inte alltid gick bäst. Så jag trava och galoppera av henne lite..Men då hade hon plötsligt blivit jättefin och lyssnade på mig..Hon är för söööt..<3


Onsdag:

Jag och Sigrid var bara en liten snabbis i stallet och tog hand om våra pöjkar:)

Ellen var ganska trött så hon var hemma.


Min kommande vecka!


Torsdag:
Skola

Chilla i stallet..:D


Fredag:

Skola

Ridning:D


Lördag:

Jag har iingen aning om vad som ska hända då..


Söndag:

Har USEK-möte

Eftisgruppen


Min vecka..inget speciellt..

Heejdå  


Av heejsec - 12 september 2012 07:21

Hejsan!


Igår red jag ju älskade lilla Dixter<3

Jag började med att värma upp med lite volter och så i både trav och skritt. Sedan lite galopp och efter det över två galoppbommar. Det gcik väll ganska dåligt men jag fick på slutet in sju jämna språng;) Sedan körde jag fyra travbommar utan stigbyglar och det gick bäst, han var så mjuuk och fin och bara bäst! En av hans starka sidor!

Sedan travade jag av honom och så;)

 


 

Av heejsec - 12 september 2012 07:11

Hej på er!


I förrgår red jag Willmon på banan ingen, tredje gånger:) Han var väldigt duktig så vi skulle också pröva att galoppera men det ville han inte.. hehe men han är en hejare på att trava!

     

Tre gamla bilder:P

 

Av heejsec - 12 september 2012 07:06

 

Hiss:

Till sigrids skosmörj! Elr kankse skokräm elr vad det nu heter! 


Diss: Diss till att nu är sommaren slut! Inga mera fina uteritter i sommarlandskap... inget bad med hästar:( Men nu komme rhösten och sedan vinter men all mysig snö!

 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards