heejsec

Alla inlägg under juli 2012

Av heejsec - 10 juli 2012 22:32

 

Av heejsec - 9 juli 2012 11:35


Tänkte skriva mina planer för kommande fyra dagar.
Tisdag- stallet med Ellen, vi ska skrubba jennys box:)
Onsdag- stallet med Ellen, Ellen har rozzo och jag ska fotta!(y)
Torsdag- Ellen har rozzo och jag är med!:)
Fredag- jag ska med tabi till karlshem och kolla då hon provrider+hälsa på Dick och esp






Wow

Av heejsec - 8 juli 2012 13:51

Helt sjukt!!:O

WOW!! Det där är min blivandehoppstjärna... eller inte.


 

Av heejsec - 8 juli 2012 11:47

Jag är med och tävla hos Topelite.blogg.se om ett pannband i valfri färg. Var med du också!

 


 

Av heejsec - 6 juli 2012 22:21

Hejsan svejsan!:)

nu kommer inlägget om björkängs från mig:)


Dag 1.

Jag och mamma åkte hemmifrån vid typ 11:) och då kom vi till sparreholm vid typ 20 i ett så vi stannade vid en korvgrill, där såg vi Sigrids bil på parkeringen så jag smått sprang in och sa hej till henne:) Båda vi va typ sjukt taggade:)


Sen när klockan var typ 10 i ett så åkte vi därifrån och så kom vi fram vid gården typ 1:) vi fick vårt rum och det var riktigt mysigt:) jag och sigrid bäddade våra sängar, sa hejdå till våra föräldrar och sen gick vi ner till gårds planen:)

Sedan gick vi in i matsalen och vi fick våra hästar:) så fort jag fick höra mozart så typ smälte jag, Mooozaaart sjukt gulligt!!!<3 

Sen gick vi en rundvisning på gården och när den var klarr gick vi vidare till stallet:)

Vi gick till hagarne och hämtade hästarna och han var såååå söt!! jag ba: jag skiter i om han är jobbig att rida, han är ju så söt!! näe men typ;)

Vi gjorde iårdning hästarna och sedan red vi. Han var sjukt rolig att rida också så jag va överlycklig!!:)

Sen åt vi middag och sen gick vi typ o la oss. jag kunde INTE sova den natten, jag låg vaken till fyra och sov lite halv dåligt efter det tills klockan var kvart i sju:/ typiskt att jag alltid ska sova så dåligt första natten!!


Dag 2.

jag och sigrid gick upp typ 7, vi klädde på oss och sedan gick vi till matsalen för att äta frukost:)


Efter det gick vi till stallet och gick till hagarna och tog in hästarna:) sen började vi borsta:) Sigrid red i första gruppen och jag skulle rida i sista gruppen. vi ville rida i samma men vi hade väldigt olika strorlekar på hästarna så det gick inte för vi skulle hoppa så det skulle bli för jobbigt med avstånd och sånt.

Efter att grupp ett och två hade ridigt skulle vi (grupp 3) rida, och det gick ganska dåligt, jag var inte me med handen och det blev väldigt hackiga hopp, men det var ju ändå andra gången jag red honom.


Efter att alla grupper ridigt så var det dags för lunch:) och sen var det fika och teori, vi fick reda på att vi skulle "forska" om ett visst ämne och min grupp började jobba med det:) vi kom ganska långt första dagen och det var verkligen super kul:)

sen var det dags för ridning igen och det gick jätte bra:) vi red dressyr för anna och han blev rättså fin i slutet;)


Sen var det stalltjänst och sedan middag:)

När klockan var typ halv åtta hade vi en kvällsaktivitet och vi körde namnleken:)

Sen gick vi o la oss, och denna dag gick det lite bättre att sova:)


Dag 3. ( nu blir det inte riktigt lika nogrant skrivet)

Vi vaknade vid sju, klädde på oss och gick o åt frukost:)

Gick och hämta hästarna och sedan började jag göra iårdning Mozart:) efter ett tag var det min tuar att rida och vi skulle rida ut:) Mysigt:) först skrittade vi lite sen travade vi lite och sen galopperade vi:)

Och det visade sig han han var riktigt bockig:)


Sen red vi hem och fixade vi iårdning hästarna och sen åt vi lunch.


Efter det var det mellis och sen var det ridning:) Vi red dressyr och det gick riktigt bra:)

han blev super fin och jag var nöjd:)

Sedan åt vi middag och sen var det kvällsaktivitet:)

Efter det gick vi o la oss och jag kunde sova brab den här natten också:)


Dag4. 

jag och sigrid gick upp vid sju,klädde på oss och gick och åt frukost:)

Sedan gick vi till stallet och hämtade hästarna:)

Jag fixade Mozart fin och sen var det hoppning:) Det gick jätte bra den här gången och han hoppade som en gud;) haha:D

Efter det gick vi och åt lunch:) Gott!! och sen var det mellis:) våran grupp arbetade lite mer med teori arbetet och sen var det stallet:) jag skulle rida ut:)

När vi kom hem efter "turen" så var det stalltjänst och sedanb middag:) Efter det körde typ alla pålägret dunken och femton och det var jätte kul:)

Sen höll jag typ på att dö av trötthet och somnade direkt när jag la mig i sängen:)


Dag 5.

Ni vet nog hur morgonen ser ut nu så jag börjar berätta från att vi tatt in hästarne;)

jag skulle rida dressyr och det gick riktigt bra den gången också:) vi tränade på skänkelvikning:)

Sen var det lunch och efter det var det mellis:)

SEn var det ridning och vi skulle ut till en hage och hoppa terräng:) jag ba; neeeeeeeeeeejj!! han kommer bocka sönder och jag kommer dö!! men det gjorde han inte:) han var helt inställd på att hoppa så han hann inte bocka;)

Det var verkligen sjukt kul:)


Sen var det stalltjänstoch sen kvällsaktivitet:) sen gick jag och sigrid och la oss:)


Dag 6.

Samma sak nu, jag börjar från att vi tagit in hästarna;)


Idag var det banhoppning och min grupp skulle hoppa först så vi gjorde iårdning hästarna och gick ut till ridhuset:)

Vi hoppade bana, samma bana som vi skulle hoppaa på avslutningen:)

Det gick toppen den här gången också :)


Sen var det lunch och ett tag efter det mellis:)

Efter melliset så var det dags att redovisa saken vi hade forskat om på teorin, det gick faktiskt ganska bra:) 

vi skulle redovisa om takt och kontakt och hästens utbildningsskala:)


Efter det var det dags för middag, lägrets sista middag:(

Sen var det ingen kvällsaktivitet för vi skulle städa rummen vi sovit i istället;)

Sen när kvällen började närma sig misstänkte vi att det skulle vara spökkväll så jag, sigrid, hanna, thea, melitza, frida, madicken, vilma, filippa och charlotte klämde in oss i först melitzas och fridas rum, men sen bytte vi till mitt och sigrids rum, för det blev bastuvarmt i m och f 's rum:P  

Alla var livrädda så ingen vågade sova i sitt eget rum... sen när klockan var runt 1 så började vi tro att det inte skulle vara nån spökkväll kom gabriella och michelle in springade i vår stuga och skrek; vi har fått ett brev!!

Det blev tyst nån sekund och sen sa melitza; Det e spökkväll! alla skrek och sprang ner för trappan och satte på sig skorna. Vi gick över till andra flygeln och hämtade vilma och filippa och sen gick vi ner till lilla stallet ( det är också ett ställe där nåra bor) jag och hanna ville inte gå med så vi gick in i lilla stallet och höll pålite med mobilerna, sen kom dom andra tillbax och vi gick upp till våra rum, jag vågade inte sova i min säng så jag sov skavfötters med frida:)


Dag 7-sista dan:(

Vi vaknde vid sju och gick ner och åt frukost, sen gick vi till stallet och hämtade hästarna från hagarna.

Sen borstade vi dom jätte fint och knoppade dom:)

Sen gick vi ut till framridningen och då hade alla föräldrar gått bort till ridhuset dår vi skulle hoppa banan:)


Efter ett tag var det min tur och det gick jätte bra, det var bara jag som satt och gungade med för mycket mellan hindrena:/


Sen gick vi och tog av sadlarna och tränsen och sen gick vi till ridhuset igen för då var det prisutdelning:)

Efter det gick vi tillbax till hästarna och tog ut flätor och knoppar och sånt och sen tog vi ut dem till hagarna.

Jag sa hejdå till mozart coh alla kompisar och sen bagav mamma och mig hemmot:)


Nu blev de t ett riktigt långt inlägg, hoppas ni orkar läsa!!;) nu kommer också lite bilder!!:

Mozart<3

                                       

 




Av heejsec - 6 juli 2012 16:56

Hejsan alla!:)
Nu sitter jag på espresso house med sigrid, melitza och thea:) melitza och thea träffade jag och sigrid på björkängs och vi lovade varann att vi skulle hålla kontakten, så vi bestämde att vi skulle ses hemma hos melitza, sen åkte vi till handen centrum och köpte Chai Latte:)

Om typ 45 min kommer mamma och plockar upp mig och sigrid, och då när jag kommer hem så kommer jag träffa mina två systrar och min pappa som har vart i USA:)
Hoppas att dom tagit med sig nåt snyggt till mig hem;)

Nu ska vi gå runt och titta i nåra affärer:)
Hejdåå!:)

Av heejsec - 6 juli 2012 10:58

Hej!


Idag ska jag och Ellen träffa Thea och Melitza från Björkängs!

Saknatr dem massor så det kommer bli naaajs!

 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards