heejsec

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av heejsec - 2 juli 2012 20:11

Hej på er och sry för bad update!


Här kommer ett långt inlägg om min vecka:


Dag 1:

Vi kom dit och så fick vi reda på vilka vi skulle ha, jag skulle provridda Junior:) Så vi tog in dem och red. Jag var lite för lång för Junior så Anna (ridlärare och lägerchef) sa att jag skulle få prova Bolero och deLajla nästa dag. Men på slutet av ridpasset så fick jag byta till Rolf. Jag tyckte han var väldigt tråkig och jobbig men Anna sa att jag kunde komma långt med honom så det var bara att acceptera.
Sedan så gjorde vi stallet åt mat och lekte namnlekar:P
 
Dag 2:
Vi blev väckta, åt frukost och tofg in hästarna sedan var det dags för hoppning! 
Min grupp var:
Jag- Rolf
Thea- Gilmar
Hanna- Puppy
Camilla- Alice
Lovisa- Lassi
Gabriella- Fanfar
Vi hoppade studs och ett annat litett hinder, tränade lydnad och kontroll. Anna hade varnade att han var väldigt svår hoppad men det gick bra förutoom att han var såhääär rädd för ena kort sidan så jag höll på att flyga av:O
Sedan var det lunch och sedan dressyr. Det gick mycket bättre än dan innan och jag var väll halvnöjd med att jag fick honom...
På kvällen så kollade vi på dolphinetale (en film) och spelade kort med Melitza,Frida, hanna och Thea<3
 
Dag 3:
Vi vaknade, åt frukost och tog in hästarna som avnligt:) Sedan var det dressyr och oj vad bra det gick! Jag kände hur han lossnade och gick fint i slutet av ridpasset, för er som undrar så är han svår i dressyren men så fin då han väl är fin:) ♥
Sedan stalltjänst, lunch och sedan uteritt. det blev en ganska vild uteritt för mig, han bokcade hela tiden! Jagsatt kvar som tur var men det var nära några gånger:o Men det var så kuul!
På kvällen så körde vi massa lekar och ännu mera kort!
 
Dag 4:
Vi vaknade, åt frukost och tog in hästarna, precis som alla andra dagar!
Sedan så hade vi hoppning och det gick okej han vägra lite här och vartyp tre gånger men det gick väll ok... Sedan så vcar det lunch och sedan så kollade vi då matilda och Jenny hoppade:) Matilda hoppade sin ponny king, dem hoppade 1.35 Jag fick sedan skritta King<3 Sedan var det dressyrsom gick ännu bättre än dan innan!:D
Sedan var det stalltjänst, middag och mera kort!
 
Dag 5:
Vi gjorde det vanliga morgon sakerna. Sedan så red vi ut, jag lyckades hålla i Rolf så han bockade inte en ända gång! men desvärre så ramlade Michelle av och kunde inte rida resten av lägret:(
Men sedan var det lunch och sedan hoppade vi teräng! Så himla kul och det gcik superbra också! Jag kom över allt och inga bockningar= jag är nöjd:)
Sedan kvällsmat, fem-kamp (men jag fick migrän ochkunde inte vara med..) och sedan sovdax:P
 
Dag 6:
Vi började dagen med en hopplektion:) Vi hoppade bana, samma bana som vi skulöle hoppträna dagen efter:) Jag hoppade ca 70 vilket jag känner mig nöjd med, eftersom han är så osäker... På slutet hoppade jag två hinder på 80 cm!:D
Sedan lunch och sedan kolade vipå en hopp clinic som Matilda, Jenny och Ville hade:) Efter maten var det städtävling och vårat hus blev fett rest! Vi fick använda halva min flaska parfym på toan, den stank skit:S Men vi vann tyvär inte... Sedan så satte sig alla uppe i vårat hus ochingen vågade gå för vi mistänkte att det var spökkvällpå G:/ Så vi satt där till klockan ett och då kom Michelle och Gabriella och sa att dem hade fått brevet med spökhistorier och kartan. Vi gick stogen men inget hände... Sedan gick vi in i ridhuset (pappret sa att vi skulle göra det) och då stängde någon dörren och så var det inget mer med det... almänt fail:/
Sedan vid tre så gcikvi och la oss:) så skööönt att sova!
 
 
eet litet smakprov! er kommer imorn!
 
/Sigrid  
 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards