heejsec

Alla inlägg under april 2012

Av heejsec - 15 april 2012 18:39

Heej Heej:) Nu sitter jag och äter pasta och Skinksås:) gott!!:)

Idag har jag inte gjort så mycket:( Skulle kanske ha gått på bio med Ida men hon kunde inte:( Så jag har vart hemma och njutit av sista lediga dagen:) För imorrn är det SKOLA!!:S Fy, Blä, Usch!!!

Men man får tänka posetivt! T.ex om ca 9 veckor är det SOMMARLOV !!:D 


Nu tänkte jag ha en liten tävling:) Har sätt att det är väldigt många bloggar som har "små länktävlingar" så jag tänkte också ha det:)

Okej, Här kommer frågan: Vilken var min första "älsklings häst/ponny"??

Jag tror inte att jag har sagt det så här kommer någr förslag:)


sinpan




Jompa

 

Viggo

 


Candy

 


Den som gissar rätt först länkar jag på bloggen:)


                                   /Ellen  

Av heejsec - 14 april 2012 18:02

Hejhej, bloggar på mobilen vilket betyder miffatInlägg:()Men jag har inte så mycke mer att säga än att jag inte kommerKunna blogga på ett tag...Det är för jag går också på innebandy och vi har vunnit vår serievilket betyder att vi rå satsar.Alltså träningar hela tiden och matcher:))Heejdå//Estelle :))

Av heejsec - 14 april 2012 14:12

Heej:) Det vart ingen hagmockar tävling idag... Jag vet inte om jag har sagt det men jag skulle hoppa in som domare på en tävling i stallet, man ska mocka en hage så fint som möjligt:) Men det snöar ute så det blev inställt:( 

DUMA SNÖ!!! just när man trodde att det skulle bli vår! 


Men jag tänkte kolla med min kompis Ida om vi ska gå på bio:) Jag vill sjukt gärna se The hunger games:)

Men först ska jag duscha! jag gjorde det igår också men då orkade jag inte duscha håret för då skulle jag behöva tårka det och då skulle jag missa filmen...


Förästen igår skrev jag ju att jag hade skaffat en app till mobilen där man kan redigera bilderna snyggt:) Här kommer några före och efter bilder:) appen heter Photo Effect:)


Före

        


Efter

 


Före



Efter



Före



Efter



Före


Efter



Vilken Blev snyggast??:)


//Ellen      




Av heejsec - 13 april 2012 20:20

Nu ska jag ta en snabb dusch och sen ska jag titta på film:)

Imorrn ska jag typ vara dommare på hagkockartävlingen i stallet, men innan det är det några privatryttare som ska löshoppa sina hästar och tänkte kanse åka ner och ta lite bilder:) På tal om bilder så har jag laddat ner en as bra redigerar app på mobilen:)


Har ni några planer inför morgondagen??:D


//Ellen  

Av heejsec - 13 april 2012 14:49

Heej:) Nu kommer två filmer från påskäggsjakten:) tyvär är det bara min och sigrids "ritt" för pappa var lite efter och glömde  


Jag och Rozzo :)  (mobba mig inte för att jag rider lite konstigt iblandXD)


 

Sigrid och Especial:)


//Ellen  


P.S Märkte nu hur dåligt jag stavar, i det senaste inlägget jag gjorde stavade jag fel:S det ska vara kårt inte kort:)
    

Av heejsec - 12 april 2012 18:49

Hejhej!


Jag har inte riktigt haft tid för att blogga men som det står på rubriken så är

mitt ridläger slut  


Men det har  varit sjukt kul.

jag fick Space och valde Dressyr som inriktning. Grupperna i dom olika inriktningarna skulle komma på egna

övningar till alla dagar på lägret...:


Dag.1 Känna att hästen lyder skänkeln/ryttaren (tempo+Ställning=grunderna)

 

Dag.2 Serpentinbågar med bommar.

 

Dag.3 Typ, rida innanför spåret och ställa hästen satt men kan göra ordentliga hörnpasseringar.

 

Dag.4 Dressyr tävling(kan inte vara med)

  

Älskar dejj<33

 

Heejdå


//Estelle  



Av heejsec - 11 april 2012 20:34

Hejsan:D Idag vart det inget stall för mig idag:O 

Det var så dåligt väder så jag kände inte för att cykla (jag vat, jag är sjukt lat ibland)

Men imorrn tror jag att jag åker ner:D


Tyvär så får det bli ett kort inlägg för min Data laddare är borta och jag har typ nada batteri kvar men imorrn kommer ttvå filmer från påskäggsjaten:)


//Ellen  

Av heejsec - 10 april 2012 20:41

Skulle så gärna vilja ha ett sådant schabrak! Har så sjukt snygg färg! 

På bilden är det Alex häst Zelda och hennes schabrak:)   


/Ellen  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards