heejsec

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av heejsec - 13 oktober 2012 17:09

Ni märkte kanske mina känslor genom dom sista inläggerna..

Men kan faktist säga att det gick grymt för oss tre idag!:D

Idealtiden var 2.00 Och den höll vi oss till.


Resultatet:

1. Sigrid-Especial tid: 2.04  ...Grattisgrattis Sigge!!:D

2. Jag-Space tid: 1.54...Älskar fortfarande pöjken!:D

3. Ellen-Sara tid: 2.11...Grattisgrattis Ellen!!:D


Vi kunde alla hålla med om att det hålla med om att det här är lungt bland den roligaste tävlingen om året:D


Men nu ska jag berätta om min lilla ritt med Space;)

Först när vi red fram kändes allt pisspisspisspiss..Han struntade i min innerskänkel och lutade sig innåt m.m

Och när vi galoppa fick jag aldrig fram galoppen ordentligt..bläöäöäöäö

Sedan var det bara att skritta runt i hagen och vänta til man blev inkallad..till:

Fram hoppningen vilket gick lite bättre men fortfarande inte bra..

Sen var det dags för min start :S

Han inte tänka så mycket innan utan tänkte mest, vinn det här gå hem och sov.;)

Sen gick signalen och vad hände då?

Jo, Space började galoppa ordentligt över alla hinder (utom mattan men den såg jag inte, så det blev ett konstigt hopp på den..)Men sen var det galopp uppförs backen - Vilken känsla vilka hopp!

Tillbaka vägen:

När vi skrittade ner för backen som ledde hem kände jag hur Space ladda o ladda..Och en sak i huvudet: Space kommer Skena hem om jag inte gör något.

Sedan hör jag hur Space gnyr (eller gör något konstigt ljud) Och börjar galoppa hem. Snabbt, vädigt snabbt.

Så tillbaka vägen satt jag mest och bromsabromsabromsa och kom i mål med tiden 1.54

När jag red till hagen var jag lite halvt chockad av att Space hade varit så sjukt stark o Pigg, men det hade varit riktigt kul att få prova på honom med det humöret:D Vilken Häst med alla sidor o egenskaper..Bästbästbäst inga andra ord.

Och föresten gick ärovarvet inte lika bra...

För det första var han seg (åå hans gamla jag :') och för det andra lutade han sig inåt i kurvorna (Igen) men ärligt talat brydde jag mig inte jag menar..Han är faktist världens bästa Häst<3


Heejdå

 

Av heejsec - 13 oktober 2012 14:00

Klockan är 14.00

Första startande är på plats..Nu kör vi!

 

Av heejsec - 13 oktober 2012 12:00

Okej det där förra jag skrev att jag inte är så nervös att jag inte behöver gå och gräva ner mig-grejan är bara bullshit!!

Dör just nu av nervo(typiskt mig) och ska gå och gräva ner mig så ses! (älska fortfarande grävagrejen)  

Av heejsec - 13 oktober 2012 08:30

Tjolahopp!


Tävling idag tagga!..eller?

Det är inge mindre än terrränghoppning ska bli så sjukt najs!

Jag är nervös..Men inte så nervös att jag skulle kunna gå och gräva ner mig ( sigges underbara mening :').

Hoppas jag får Space, jag har aldrig hoppat hnm i terräng förut.

Ikväll kommer resultaten av oss tre byebye..

 

Av heejsec - 13 oktober 2012 08:10

För er som undrar så även fast det står "Candy" i rubriken så är inlägget faktsikst från Sigrid, inte ellen:P

Jo men det är därför jag red Candy igår:O Hahah det var inte så väntat. Jag har inte ridit honom på ett år och senast jag red honom ramlade jag av... Vi red med jockeyläder och så bockade han oc jag gjorde en volt och flög av!

Men i går satt jag kvar hela tiden!

Vi red fram och framridningen gick väll lite sisådär. Om det hade varit en annan häst hade det känts piss men jnu var det ju Candy och han är väääldigt svår! Faktiskt den svåraste på länge:P Dixter kan ju vara lite knepig att rida men han är ingenting igämfört med Candy! För Candy är ganska stel och piugg men slö samtidigt... det blir att man jättelätt lägger ner handen på bogen typ. Men aja åter till saken:

Vi skule sedan träna på att flytta bakdelen. Vi skulle rida på två volter och på den öppna siden skulle vi flytrta ut bakdelen. Jag hade redangjort det då jag red privat för lIna så jag hade lite tur! Och Candy var väldigt duktig så det gick väldigt bra!:)

Avtravningen gick också bra och då släppte han äntligen!

 

    

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards