heejsec

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av heejsec - 10 oktober 2012 21:30

Jag vet att jag har en as konstig rubrik..men ni kommer att fatta..och vrf den är så konstig beror nog mest på min icke kreativitet (eller ngt sånt ;)..


Men har varit lite ofd om att berätta om Kizzie o Hoppningen.

Kan bara säga att...bläöäöäöäöä.


I Måndags fick jag hoppa Quincy *förvånad tjej här!*..Jag hade typ bara hoppat henne över ett litet sockerbits hinder när jag var liten, så det skulle väl bli kul med Q..eller?!

Jo men det gick helt okbra..

Det possetiva var att hon bockade inte av mig (har inte haft den bästa relationen med Q innan!).

Hon var ganska pigg, snäll och en massa andra saker som jag inte kommer ihåg..

Jag blev lite förvånad när jag red henne för jag ställde typ aslite i början och så förböjde hon sig..Ni tycker säkert jag r en liten efterbliven människa här, men grejen är att Space böjer inte sin hals i onödan om jag ska säga det på de viset ;D

Inte resten av de hästar jag har ridit häller..

Men det var en kul omväxling..Så då blev det mest att hålla igång henne och ha en ganska bra kontakt på yttersidan vilket gick..bättre.'

Men hoppningen gick helt ok det med. Det var typ tre honder på böjtspår satt det var ganska svårt.


I tisdags red jag lilla Kizzie vilket..gick blälälölöl..Haha

Men nää det går inte framåt. Får alltid en ostadig form och får aldrig riktigt kontakt med henne.

Tabbi tippsa mig lite idag hur jag skulle göra nästa gång jag rider henne, det var inga lätta tips men det är nog med dom man får ett  bra resultat:D


Idag chillade jag mest i stallet gjorde allt på min Space <3

Jag myste jätte mycket med hnm och gjored hnm till en enörning (bilder kmr) .

Jag borstade tänderna på hnm också..Det gick faktist mycket bättre en vanligt för han brukar tugga på tandborsten..

Han är så go!

Men jag hade också tänkt att jag skulle hinna med att klippa bort hans utstickande öronhår, men det blev aldrig av så det får jag fixa imorn.

Jag stannade också med Sigrid för att kolla på hoppgruppen. Vi satt o kollade i en halvtimma och frös ihjäl!

Och vi frös ihjäl idag kl.18.50 *rubrik* :D inte kul så vi bestämde oss att åka hem.


Deet var min dag!

 


Av heejsec - 10 oktober 2012 06:43

Hahahha dte där lät som om det var en samarbetsövning i klassen elr nått såmnt:P Men det var mer samarbete mellan mig och D jag tänkte på!

 

Här är vår lilla lydnadsbana.  (Det streckade är streck vi dragit i sanden)

Vid ettan är det halt sedan flytta in mot tvåan och flytta ut till trean. Sedan en volt över fyran och sedan avsaktning till skitt, sedan trav och skritt och till sist trav igen. Rid in på bommarna (6) och sedan flytta ut mot slalomen. Rid slalom i skritt med halt mellan varje sockerbit. Sedan i trav en bakdelsvändning i hörnet och sedan galoppvolt mellan 9ornas sockerbitar;)
Dixter blev mycket fin och sammarbetsvillig<333
Och juste igår blev det hela två varv i galopp för Ellen och Willmon! Dixter fick vara draghäst vilket även han tyckte var mycket kul:P
 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards