heejsec

Alla inlägg under november 2012

Av heejsec - 9 november 2012 07:52

Ja men det var väll ungefär vad somhände igår?:)

Jag kom till stallet typ halv fyra, chillade lite med Ellen och så gjorde jag alla Dixters grejer. Jag borstade honom också.

Sedan åkte jag på utvecklingssamtal och sedan tbx för att rida Dixter.

Jag började med att följa Estelle hem, inte hela vägen för då skulle det bli så jobbigt med han den bruna jag satt på;)
Men sen red jag fram honom på sandplan, det gick väll lite sådär DET VAR FÖRSTA GÅNGEN JAG RED HONOM PÅ SANDPLAN:O hahhah. När ridhuset blev ledigt red jag där inne så vi slapp frysa. Där inne gick dte bättre, kanske för det inte fanns så mycket att kolla på...
När jag ridit klart gjorde jag lite "röstövnngar" på halvlånga tyglar. Lixom att jag gav röstkomandon på vad han skulle göra;) Det gick väldigt bra så närjag suttit av provade jag samma från marken och det gick också väldigt bra!
 
Av heejsec - 8 november 2012 20:28

..haha lite randon rubrik, men det står ''Presenterna är för barnern''..Det står så i min spanska bok ..hehe för er som bryr er. Som sagt brist på fantasi.


Men idag gjorde jag ingenting i stallet förutom:

*Snacka i klubbe..om vad kommer jag inte ihåg.

*Flumma med Ellen när hon gjorde vattenhinkarna

*Fixa Spacens Hink

*fota Mjau..bilderna blev sämst.

*Kolla på när Siggelin tränsa Dix


Inte så mycket än det gjorde jag idag (förutom skolan) .

Det känns typ som jag har varit lite halftefterbliven idag, jag var sjukt flum på idrotten vet inte varför..det var ngt som var extremt roligt antar jag..

Jag lyckades tappa bort 3 nycklar! F a i l . s e

Hur lyckas man? Jo, med min talang är det inte alls svårt..

Men man har väl sånnahär dagar..

 Lite skumt inlägg men ändå Hejdå


 

True written words :')

 


Av heejsec - 7 november 2012 09:07

Vi hade lite kul med en app som slumpar ut bildtexter;)

Av heejsec - 6 november 2012 22:52

Idag var det exakt ett år sedan superhästen Hickstead dog. Minns ni hästen som ramlade ihop på banan i världscup tävlingen? Om inte sök på "Hickstead death" på youtube.

Aja idag är det ett år sen och vill med detta lilla inlägg hedra Hickstead!
Erik (som ägde Hickstead) var då rankad världsetta men utan sin Hickstead tappade han snabbt den platsen. En minnes staty är också upprest som minne;)

Av heejsec - 6 november 2012 21:26

Hej alla!

Det var en evighet sen jag bloggade sist, och det beror på Spain;)

Jag kom hem igår ( måndag ) vid 4 och då var det stallet som gällde!

uff vad trött jag var på ridningen..Jag hade sovit 2h under natten och gått upp 04.00 på morgonen, kuligt.se.

Men jag fick min lille Space! <3

Vi red fram väldigt länge men det var väldigt nyttigt för mig!

Sedan hoppade vi ett litet hinder och efter hindert skulle man försöka göra halt..(efter tre galoppsprång och sen dirre halt)

Det var apasvårt men kul. Jag v´fick också några najsiga tips som jag ska tänka på till nåsta gång xD


Idag red jag Kizzie...Gick apa.

Jag red först ut en sväng med Ellen och Elli i mörkret..Hon kändes stel och nervös och absolut inte avslappnad..

Efter uteritten red jag lite dressyr på sandplan vilket gick ännu sämre..Hon var stel, jag var trött och stel ingen bra kombi..

Men nästa gång ska det gå bäst det har jag bestämt! :D


Det var mina dagar!

     

Av heejsec - 6 november 2012 13:25

Av heejsec - 5 november 2012 21:21

Måndag- vara sjuk:(
Tisdag- om jag är frisk/friskare så blir det utvecklingssamtal och sedan kanske stallet. I stallet blir det då fotta Estelle och Ellen och mysa med min pöjk (Especial)
Onsdag- om jag är frisk så till stallet och pyssla med Especial
Torsdag- rida Dixter;)
Fredag- Lektion, äääääntligen!

Av heejsec - 5 november 2012 21:16

Nu är jag hemma och jag lovade att blogga men nu är det så att jag gått och blivit sjuk:(
Jag är så sjuk så jag inte ens kan gå till stallet, jag har inte missat en ridlektion på 2,5 år och då var det för jag var bortrest! Jag har kämpar mig upp många mornar för att få rida på eftermiddagen men idag gick det inte:(
Saknar min älskade Especial<3

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards