heejsec

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av heejsec - 28 januari 2012 19:21

Heej!!


Det är alla snälla kompisar och alla söta hästar som får mig att gå till stallet i ösregn, rida fast man knapt kan gå och borsta fast man e så trött att man skulle kunna somna på fläcken.

Tack till alla underbara stallmänniskor och såklart till alla söta och snälla hästar! (hur många hästar tror ni läser bloggen?!)

kärlek till er!:) och inte minst mina två bloggvänner som ställer upp 24/7


/Sigrid  

Av heejsec - 28 januari 2012 16:28

   Tjatja människor i alla åldrar!


Vi har inte bloggats sen i torsdags..inte bra  

Men det har hänt ganska mycke sen dess.

Igår red vi äntligen vår efterlängtade lektion med galopp bommar.

Men tyvärr förstördes den glädjen för att jag skulle få rida Candy och inte Space  

Inget illa ment mot Candy men jag var riktigt jädra förbannad över att jag skulle rida honom.

Om ni undrar varför jag inte ville ha Candy är det för han kallas även Bockhästen,

ni fattar nog...Och jag hade inte bra humör efter att slösa en sån rolig övning på honom.

Men vi fick ialla fall rida självsändigt under framridningen och det gick piss.

Men när vi började men övningen(galoppbommar för er som e glömska..) gick det asabra han galoppera mjukt,

och bockade inte (hehe glad..)


 Men alla känner ju Candy och när vi skritta på långa tyglar utan stigbyglar.....( Sigrid berättar hon såg hur det hela gick till)

Estelle snacka med Livia så jag (sigrid) satt och kolla bak  på henne. och då så plötsligt hoppa han åt sidan och Estelle håller på att ramla av men håller i sig hårt i tyglarna och med hjälp av sarjen lyckas hon trycka sig upp en bit på Candy, men hänger fortfarande på sidan av honom med en fot i luften (lite som Malin Bayard), då drar hon sig upp i sadeln med hjälp av tyglarna. Väl uppe i sadeln utbrister ett skratt i hela ridhuset... haha  

Själv så gick det bra för mig på Space. Det gick extra bra i galoppen då han var både lugn och mjuk. (estelle tillägger söt) Ellen red Quincy och det såg i alla fall bra ut:)


(Tillbaka till Estelle)

Aja ni hörde en vacker berättelse om min (nästan)avsittning..hehe

Men idag var vi på skötarmöte och (som vanligt) vann sigrid "Terminens Skötare" ..  


Men ännu fler goda nyheter, ja ska kanske börja rida i Tisdagsgruppen alltid roligt att få rida extra   


Hejdå


//Estelle & Sigrid     

 

Älska den här bilden..haha 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards