heejsec

Alla inlägg under december 2011

Av heejsec - 11 december 2011 17:59

Hejsan!!:)


Igår var det julshow i stallet och det är tillsammans med tävlingar och spökkväll en av årets roligaste stall dagar:)

Jag var med i tre nummer: the yellow unicorns, Usek och luciatåg. The yellow unicorns var en saga om ett land utan högtider och så reste dom världen runt för att hitta en och så hittade dom mig (tomten) som berättade om julen.

Det blev många klädbyten m.m men det var riktigt kul! Vi (Sara, Lina och jag) hade inte tränat alls tsm, för jag blev frågad i fredags, så jag fick improvisera och jag blev nöjd:)

USEK gick bra och Lucian med Viggo stog och gnuggade sig mot mig hela tiden, hehe.

Sedan var det fika och lotteri jag  vann en parfym från dior

Grattis till Gasen som vann julpyntstävlingen!!


/Sigrid  

Av heejsec - 11 december 2011 17:45

Hej!!


Den nya frågan är också en julfråga:


Har ni julpyntat i stallet??:)


Så nu är det bara att rösta!!


/HeejSEC      

Av heejsec - 11 december 2011 17:30

Heej!!


Här är resultatet från omröstningen:

Brukar ni köpa jul klappar till era hästar elr sköthästar?:)


Ja            71.4%

Ibland      28.6%

Nej          0%


Så det ser ju bra ut då får många små hästar julklappar till jul, det ska iaf Especial, Space och Candy få.

Vi ska faktikst skaffa dom nästa helg:)


/HeejSEC      

Av heejsec - 11 december 2011 17:24

Heej!!


Nu är det dags för ett hederligt länk byte med två av våra stall kompisar!

Det är Alva och Tabitha som har bloggen crossmyheart:)

Dom är 10 och 13 år och går båda i engelska skolan och på ridning:) Dom rider i samma grupp som oss på fredagar och vi träffas även på onsdagar då båda dom rider. Sigrid, Estelle och Alva har ridit i samma grupp i 6 ½ år nu!! Det är coolt! Ellen har ridigt i 3-4 och tabbi i ett år i den här gruppen men dom har förståss ridit innan:)

Dom bloggar om sina liv, hästar och JB:) Bloggen hittar ni HÄR

Så ta en titt där nu så blir dom glada!!:) Och så hoppas vi att vi får nya läsare!!

Tabitha och Sinpan

Alva och Sami


/HeejSEC      


Av heejsec - 11 december 2011 16:06

Hejsan!!


Nu håller vi på att fixa en juldesign!!:)

Så håll utkik det kommer en snart!! (med snart menar vi inte idag)

/HeejSEC      

Av heejsec - 9 december 2011 10:00

Heej!!


Idag har vi ridning!:D

Jag tror vi ska rida i ridhuset för det är fruset men det blir kul ändå!

Hoppas vi rider utan stigbyglar!

Estelle och Space

Ellen och Candy

Sigrid Mårtenson

Sigrid och Especial


/HeejSEC      

Av heejsec - 9 december 2011 06:40

Hejsan!!


Dags för en:


SIGRID HISSAR:

As snyggt shabrak från schockemöhle!:)


SIGRID DISSAR:

Inte så snyggt enligt mig..


/Sigrid  

Av heejsec - 8 december 2011 19:11

Heej!

nu sitter jag hemma och kollar runt lite på systemkameror:D


Iaf i måndags så red jag Sara och hon var jätte, jätte, jätte kuuuuuuul:)

Först skrittade vi på långa tyglar, det gick bra och hon var snäll:D

Sen kortade vi tyglarna och började trava, det gick bra:) hon var super snäll!:D


Sen red vi lite på böjt spår (den blåa bilden) då var hon lite svår men det gick bättre efter ett tag.

Sen när vi skulle fatta vänster gallop så gick det inte så bra i fattningen men sen lugnade hon sig.

Men sen höll prisse på och töntade sig så vi bröt av och travade.

Sen bytte vi varv, travade lite och fattade gallop:) det gick så mycket bätter i höger varv hon var mycket mer sansad i fattningen och sprang inte:D så det gick mycket bättre, inte perfeckt men bra:D


Sen red vi över bomar (rosa bild) första gången gick det piss... hon slängde sig över bommarna, (mitt fel) det var jag som red för långt in...

Sen när jag kom i nästa hörna ville hon absolut inte gå där, så jag red vidare till bommarna i den första hörnan.

Efter att jag hade ridigt på dom så red jag vidare till hörnet där hon inte ville gå, och hon var jätte duktig :DD


Sen fortsatte vi lite i andra varvet och sen skritta vi av dom:D

Enligt mig var det en riiiktigt rolig lektion!:D

rolighets skalan hamnade på... Fem av Fem toasters:P 

(haha, väldigt fin väg)



 

   

//Ellen  

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards