heejsec

Alla inlägg den 4 december 2012

Av heejsec - 4 december 2012 20:48

Mina rubrik val är ju så fantasifulla...:/
Iaf igår red jag Space och det gick väldigt bra faktiskt. Han var riktigt duktig! Vi gjorde en övning där man galopperade in på volterna och på öppna delen av volterna låg det först en bom, sedan en upphöjd bom och sedan en bom igen. Om man säger så så då det väl gick bra så gick det bra men när vi kom fel då gick det åt skogen... Men resten av ridpasset var bra!

Idag red jag då den bruna, i rubriken kallad Dixtern. Det gick ganska så bra. Vi började med att skritta fram där ute mesans vi väntade på att ridhuset skulle bli ledigt. Sedan där inne så travade jag fram honom med volter och varvbyten. Han var ganska så duktig men lite smått hängig i formen:P sedan så galopperade jag och efter det travade jag honom på volterna och jobbade lite med hans bog. Ridpasset var inte det sämsta men inte det bästa heller:P

Här bjuder jag på en bild på Estelle och Kizzie, mer kommer:

Av heejsec - 4 december 2012 15:03

Hejsan !


Stockholm horseshow var helt grymt!! :D Längtar till nästa år :3


Men nu ska jag snacka om min måndag..

jag slutade som sagt 12.. som jag alltid gör på måndagar, och så blev det dags för läxor innan stallet..

När jag väl var i stallet (mellan -12 o -15) stannade jag,Sigrid och Malin i 2 timmar i klubbis för att värma oss!!

Ellen jobbade så hon var tvungen att vara i stallet.

Men dagens häst som jag skulle rida var Espe. Det  gick så dåligt att jag inte äns orkar klaga.Jag vet inte varför det alltid går sämst när jag rider honom, jag gör väl antagligen ngt grovt fel..

Vi höll på med en övning att man skulle galoppera på små volter och hoppa ett liiiitet hinder..Så i slutet när alla hade gjort bra ifrån sig så fick dom stå på andra sidan och kolla när jag misslyckades totalt. Jag fick typ stresspanik när att stod och stirra , jag måste verkligen lära mig att rida..!


Men idag ska det gå bra!

Jag har lilla Kizzie, Sigrid och jag hade tänkt att rida lite senare så att vi inte behöver stressa så mycket:)

Jag har mina planer om att jag antingen ska ha ett lungt dressyrpass eller lite markarbete, vi får se!


Heeeejdå!!

 

Presentation

 

Vi är tre tjejer på 13 år som driver den här bloggen! Vi heter Sigrid, Ellen och Estelle och ni kan läsa mer om oss i våra presentationer!  

Vi som bloggar här är:

Klicka på bilden för mer info om Estelle, Space och Kizzie

Klicka på bilden för mer info om Ellen, Prisse, Candy och Robin

Klicka på bilden för mer info om Sigrid, Especial, Dixter och Brille

Fråga oss

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästboken

Omröstning

Vad skulle du helst vilja göra av detta?
 Rida en häst helt själv
 Rida lektion för Patrik Kittel
 Hoppa 1,5 meter
 Åka på ridläger en vecka
 Rida ett underbart ridpass på min älsklingshäst
 Lära mig knoppa
 Varför ska allt handla om hästar?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Bilder:

Estelle och Space  

Estelle och Kizzie  

Ellen och Rozzo  

Ellen och Robin

Sigrid och Dick

Sigrid och Dixter 


Ovido - Quiz & Flashcards